וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת: כל פרשות אולמרט

בין חקירות פרשת הבית ברחוב כרמיה, הרשות לעסקים קטנים, ומרכז ההשקעות, חוקרי רה"מ מפנים זמן גם לחקירת הפרשה התורנית

החקירה החדשה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט היא רק אחת בסדרה של חקירות שנפתחו נגדו מאז החלה כהונתו לפני כשנתיים. היא מצטרפת לחקירות בפרשת הבית ברחוב כרמיה, מרכז ההשקעות, המינויים ברשות לעסקים קטנים וכן לתיק בנק לאומי, שממתין להכרעת פרקליט המדינה משה לדור.

בפרשת הבית ברחוב כרמיה חוקרת המשטרה חשד, לפיו קיבל אולמרט הנחה של כ-320 אלף דולר ברכישת דירה בבית במושבה הגרמנית בירושלים, בתמורה לזירוז אישורי בנייה חריגים בעירייה. כזכור, אולמרט שימש בעבר כראש עיריית ירושלים לאורך שנות ה-90. הוא הכחיש את החשד נגדו מכל וכל.

בפרשת מרכז ההשקעות חשוד אולמרט, כי בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות, שבאחריות המשרד, לטובת חברת "סיליקט דימונה". החברה יוצגה על ידי מקורבו עורך הדין אורי מסר. מלשכת ראש הממשלה נמסר בעבר, כי אולמרט "מילא חובה ציבורית ומנע עוול גדול" כאשר קידם את הפרויקט בדימונה וכי החקירה נגדו מיותרת.

תיק בל"ל ממתין להכרעת הפרקליטות

החקירה בפרשת המינויים הפוליטיים במרכז לעסקים קטנים נפתחה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, ש"זיהה חשד לפלילים" בהתנהלות אולמרט. המבקר קבע כי בעת שכיהן כשר התמ"ת, הוא ומנכ"ל משרדו רענן דינור העבירו שורה של מינויים פוליטיים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים של חברי מרכז ליכוד שלא היו ראויים לתפקידים.

בפרשת בנק לאומי נחשד אולמרט כי במהלך הפרטת הבנק, כשכיהן כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנובמבר 2005, היטה את המכרז לטובת איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי. אולמרט נטל חלק פעיל בהפרטה והביא לשינויים בתנאי המכרז, כולל שינוי שיטת החישוב של מחיר מימוש האופציות שיינתנו במכרז. לפי החשד, נועדו השינויים לסייע ללואי.

לפני כחמישה חודשים המליצה המשטרה שלא להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשה והעבירה את התיק להכרעת פרקליט המדינה משה לדור. גורמים במשרד מבקר המדינה אמרו אז, כי המלצת המשטרה "אינה סוף פסוק", וכי פרקליט המדינה יצטרך להביא בחשבון היבטים משפטיים שלא נכללו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully