וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשלח סיוע של 100 אלף דולר למיאנמר

כך הודיע משרד החוץ. זאת, בעקבות סופת הציקלון הקשה שפקדה את המדינה, בה נהרגו לפחות 22 אלף בני אדם

משרד החוץ הודיע כי בימים הקרובים תשלח ישראל ציוד רפואי הכולל תרופות למיאנמר, שנפגעה מסופת הציקלון "נארגיס". הסיוע שתעניק ישראל למיאנמר יעמוד על כ-100 אלף דולרים. לפי הדיווחים, מניין ההרוגים בסופת הציקלון הקשה, עלול להסתכם ב-50 אלף ו-2-3 מיליון בני אדם הם מחוסרי בית. לפי הנתונים הרשמיים, למעלה מ-22 אלף בני אדם נהרגו בסופת הציקלון, שהכתה בשבת בחופי מיאנמר, ו-41 אלף בני אדם עדיין נעדרים.

בנוסף לסיוע הרשמי של ישראל יצא הערב למיאנמר צוות רפואי ולוגיסטי של "הפורום הישראלי לסיוע הומניטארי בינלאומי" על מנת להושיט עזרה למאות אלפי נפגעי האסון במדינה.

ממשלת קנדה הודיעה כי תעביר שני מיליון דולרים לקרן סיוע למיאנמר, הממשל בוושינגטון הודיע על העברה של שלושה ורבע מיליון דולרים והאיחוד האירופי ישלח אף הוא סיוע בשווי שלושה מיליון דולרים. לפי דיווח ממשלת תאילנד הסמוכה, מנהיגי מינאמר חרגו ממנהגם וביקשו סיוע בצורה של מזון, ציוד רפואי וציוד לפינוי ההריסות לאור המשבר ההומניטרי המתפתח.

ממשל צבאי זה, ששולט במדינה זה 46 שנה, נמנע באופן כללי מלבקש סיוע בינלאומי במצבי חירום, לאור יחסיו הסבוכים עם המערב, שמאשים אותו בפגיעה בזכויות אדם. המטוס הראשון שיישא ציוד למיאנמר יגיע היום, אמר דובר ממשלת תאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully