וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה לגבי אישום נגד רה"מ - בתוך ימים"

גורם המעורה בחקירת אולמרט אמר כי "מדובר בחקירה מהירה ופשוטה, והצטבר בה חומר רב ומשמעותי". בכירים במשטרה: "צו איסור הפרסום יוסר חלקית ביממה הקרובה"

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון מחר (שלישי) בבוקר בעתירת כלי התקשורת להסיר את צו איסור הפרסום מעל חקירת ראש הממשלה אהוד אולמרט. בתוך כך, בגלי צה"ל דווח כי גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות אמרו כי צו איסור הפרסום יוסר באופן חלקי ביממה הקרובה בעקבות התקדמות בחקירה.

מלשכת דובר משרד המשפטים נמסר אתמול, כי "אנו ערים ומודעים היטב לאינטרס ולצורך הציבורי בקבלת מידע באשר לחקירה המתנהלת נגד ראש הממשלה בימים אלה... יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי מול זכות הציבור לדעת, קיים אינטרס ציבורי חיוני שלא לסכל את החקירה ולפגוע באפשרות של גילוי האמת".

כתבי "הארץ", יהונתן ליס, תומר זרחין ומזל מועלם, מוסיפים:

"בתוך ימים ניתן יהיה לקבוע אם אפשר להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה" - כך אמר אתמול (ראשון) ל"הארץ" גורם אכיפה המעורה בחקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט. לדברי הגורם, "מדובר בחקירה מהירה, פשוטה יחסית, ועד כה הצטבר בה חומר רב ומשמעותי". במקביל הביעו מקורביו של אולמרט דאגה כי ברגע שיוחלט להסיר באופן רשמי את האיפול התקשורתי על החקירה, תגרום הפרשה לסערה פוליטית, ו"העניינים ייצאו משליטה".

חקירת הפרשה המיוחסת לאולמרט נמשכה אתמול; בין הנחקרים היתה גם מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן. גורמים במערכת אכיפת החוק העריכו שבימים הקרובים צפויה התפתחות משמעותית בפרשה.

בסביבתו של אולמרט דואגים

במשטרה ובמשרד המשפטים הבהירו אתמול כי איסור הפרסום שהוטל על הפרשה חיוני להתקדמות החקירה. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן התייחס לצו ואמר כי "טובת החקירה עומדת לפני זכות הציבור לדעת, ואני יודע על מה אני מדבר. יש לתת לצוות החקירה מרחב פעולה". ואולם, בהודעה משותפת שפירסמו היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרקליט המדינה, משה לדור, וראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, נמסר כי השלושה יעקבו אחרי התפתחות הפרשה במגמה לאפשר מסירת מידע נוסף לציבור בהקדם האפשרי.

אתמול הביעו מקורביו של אולמרט דאגה כי עם הסרת צו איסור הפירסום, תגרום הפרשה לסערה פוליטית. אולמרט, שהוכיח בעבר לאנשי מפלגתו שהספדתו מוקדמת תמיד, נהנה כעת מזירה מפלגתית שקטה. איש מחברי הכנסת והשרים מהסיעה לא יודע באופן מוסמך מהם החשדות נגד אולמרט. ועם זאת, לא נשמעו בקדימה קולות תמיכה רמים מאוד באולמרט.

עם זאת, בכירים בקדימה אמרו אתמול כי הם מתקשים להאמין שאולמרט ייאלץ לפרוש. ובכל זאת, פרסום החקירה נגדו תהפוך את המגמה בסקרים: ממצב של תנופה מדינית והתחזקות, אולמרט וקדימה יתרסקו שוב. לפי ההערכה זו, גם אם אולמרט ימשיך לכהן כראש ממשלה, מלחמת הירושה נגדו תתחדש. לבני והשרים שאול מופז ומאיר שטרית, שמתכוונים להתמודד בפריימריז, ינצלו את חולשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully