וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "אבדוק האם המחסומים אכן הוסרו"

מזכירת המדינה האמריקאית נחתה בישראל ותיפגש עם אולמרט ואבו מאזן. לדבריה, "עלינו לבדוק האם חל שיפור בחיי הפלסטינים"

מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס נחתה הערב (שבת) בישראל במסגרת ביקורה בן היומיים באזור ויצאה לפגישה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים. במהלך טיסתה לישראל קיימה רייס שיחה עם עיתונאים בה הבהירה כי תדרוש מישראל לא לקצץ בכוחות הביטחון הפלסטינים שנפרסו היום בג'נין וכי תברר האם המחסומים ששר הביטחון אהוד ברק הבטיח לה שיוסרו, אכן הוסרו.

"עלינו לבדוק היכן אנו עומדים מבחינת שיפור המצב בשטח ושיפור חיי הפלסטינים", אמרה רייס. "ראשית בכוונתי לבדוק האם המחסומים שהובטח לי שיוסרו אכן הוסרו". היא הוסיפה כי בכוונתה לברר עם בכירים ישראלים עד כמה הסרתם אכן מקלה על הפלסטינים. לדבריה, "לא כל המחסומים שווים".

על הכוח שנפרס בג'נין אמרה: "חייבים לעשות מאמץ על מנת לדאוג שלא ימעיטו בחשיבות הכוחות האלה". מזכירת המדינה, שמרבה להגיע לאיזור, סיימה את דבריה בהסבר: "כולם, כולל אותי, את הנשיא ג'ורג' בוש ואבו מאזן, רוצים לראות דברים זזים בקצב מהיר יותר. לכן אנו ממשיכים להגיע לאזור וללחוץ על הצדדים לעמוד בהתחייבויותיהם".

מטרת ביקורה של רייס הוא להאיץ את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. רייס הודיעה כי בכוונתה לבדוק האם ישראל אכן נקטה בצעדים הדרושים על מנת להקל על חיי האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים. היא הוסיפה כי בכוונתה גם לבדוק האם הפלסטינים עמדו בהתחייבותיהם, הכוללות, בין היתר, לחימה בארגוני טרור הפועלים נגד ישראל.

מחר תיפגש רייס עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רייס תיפגש גם עם שרת החוץ ציפי לבני, העומדת בראש צוות המשא ומתן הישראלי לשיחות עם הפלסטינים, עם אהוד ברק ועם ראש ממשלת הרשות סאלם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully