וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסבוס נגד הלסביות: אל תשתמשו בשם האי

תושבים באי היווני עתרו לביהמ"ש בניסיון למנוע שימוש במונח "לסביים" כדי לתאר יחסים מיניים בין נשים. "זה פוגע בשמנו וגורם בעיות יומיומיות"

תושבים מהאי היווני לסבוס פתחו במאבק משפטי בניסיון למנוע מארגוני זכויות של הקהילה ההומו-לסבית ביוון להשתמש בכינוי "לסבית" כדי לתאר אישה המקיימת יחסים מיניים עם אישה אחרת. לדברי העותרים לבית המשפט, אם הם יצליחו הם יפתחו במאבק בינלאומי כנגד השימוש במילה באופן זה.

המחלוקת נוגעת בסיכומו של דבר בשאלה למי יש את הזכות לכנות את עצמם "לסביים". האם אלו נשים לסביות או תושבי האי. רשת BBC דיווחה כי התושבים שעומדים מאחורי העתירה טוענים השימוש הרווח במילה כדי לתאר יחסים הומו-ארוטים בין נשים מפר את זכויות תושבי האיי ומחלל את שמם בעולם. לדבריהם, שימוש זה גורם לבעיות יום יומיות בחייהם של הלסביים. העותרים טוענים כי אפילו ממשלת יוון מובכת מהשימוש במילה "לסבוס", ולכן היא מכנה את האי על שם עיר הבירה שלו – מיטליני.

דוברת מטעם הארגונים הלסביים ביוון תיארה את התביעה כהפרה בוטה של חופש הביטוי והבטיחה כי הארגונים יאבקו נגדו בבית המשפט.

מקור המונח "לסבית" קשור בדמותה של המשוררת הקדומה סאפו, שהייתה תושבת האי לסבוס. סאפו הביעה בשירתה את אהבתה לאישה עוד במאה השביעית לפני הספירה. עם זאת, העותרים בלסבוס טוענים כי ממצאים היסטורים חדשים מוכיחים כי לסאפו הייתה משפחה והיא אף ביצעה התאבדות בשל אהבתה לגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully