וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "ארה"ב רוצה לגרום למלחמה באזור"

נציג סוריה אמר כי ההאשמות על פעילות גרעינית במדינה הן "תולדה של השיגעון האמריקאי". ארה"ב: "סוריה - בעיה בינלאומית"

שגריר סוריה בברית לאי-הפצת נשק גרעיני, פייסל חמווי, אמר הלילה (שבת) כי ארצות הברית מעוניינת לגרום למלחמה במזרח התיכון. השגריר הסורי אמר את הדברים בדיון שעסק בנושא הפעילות הגרעינית בסוריה. "ההאשמות כי עמדנו בפניי ייצור נשק גרעיני הן פרי הדימיון של השיגעון האמריקאי", הוסיף השגריר חמווי.

קודם לדבריו של השגריר הסורי, הגישה ארה"ב נייר עמדה ובו נכתב כי "הבעיה הגדולה ביותר של המאבק באיום הגרעיני היא מדינות דוגמת אירן וסוריה שמבקשות לפתח בחשאי נשק גרעיני". עוד נכתב בדו"ח האמריקאי כי "קוריאה הצפונית שיתפה פעולה עם סוריה בבניית הכור, וכוונותיה לא היו כוונות שלום".

לפני כשבוע חששפו בכירים במועצה לביטחון לאומי בארה"ב כי סוריה הייתה בשלבים מתקדמים של פיתוח יכולות גרעיניות. בתדרוך לחברי קונגרס בוושינגטון, הוסיפו בכירי המודיעין אמריקאי, כי ישראל תקפה את הכור הסורי, זמן קצר לפני שהוא היה ערוך לפעילות מבצעית. בתדרוך גם הוצג סרטון וידאו, שככל הנראה הועבר לוושינגטון על ידי ישראל, ובו נראים בכור הסורי מומחים מקוריאה הצפונית.

בתחילת השבוע התייחס לסוגייה נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ואמר כי חשיפת החשד כי צפון קוריאה סייעה לסוריה בבניית כור גרעיני בשטחה, נעשתה במטרה לשלוח מסר חריף לדמשק, לפיונגיאנג (בירת צפון קוריאה) ולטהרן, ששואפות להשגת יכולת גרעינית. לדבריו, "המידע לא נחשף עד כה בשל החשש מעימות בין סוריה לישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully