וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד המפלגה השמרנית ניצח בלונדון

בוריס ג’ונסון, עיתונאי הבולט בסגנונו הישיר, נבחר לראשות העיר והנחיל מפלה לקן ליוינגסטון, ראש העיר המכהן ומועמד מפלגת הלייבור

מועמד המפלגה השמרנית בוריס ג'ונסון ניצח הלילה (שבת) בבחירות לעיריית לונדון את ראש העיר המכהן ומועמד מפלגת הלייבור קן ליווינגסטון. מפלגת הלייבור נחלה בבחירות לרשויות המקומיות בבריטניה את ההפסד הצורב ביותר ב-40 השנה האחרונות. ברשת BBC דווח כי הלייבור זכה רק ב-24% ממוקדי הבחירות, בעוד שהמפלגה השמרנית גרפה 44% מהקולות וכ-25% מהמצביעים העדיפו את המפלגה הליברל דמוקרטית.

ג'ונסון, בן 43, נחשב לעוף מוזר בפוליטיקה הבריטית. הוא בולט בסגנונו הישיר והפרובוקטיבי. בהשכלתו גו'נסון הוא עורך דין בוגר אוניברסיטת אוקספורד, אך הוא זכה לפרסום דווקא כעיתונאי כששימש כעורך של ה"ספקטטור", מגזין פוליטי שבועי, ולאחר שהסידרה הדוקומנטרית שכתב שודרה ב-2006. הסידרה, ששמה היה "החלום של רומא" הישוותה בין האימפריה הרומית והאיחוד האירופי.

ג'ונסון זכה לביקורת רבה מצד יריביו, בשל חוסר ניסיונו בניהול מערכות גדולות, ואולם נראה שהוא הצליח לכבוש את ליבם של תושבי לונדון, כאשר בבחירות הוא עקף את ליוינגסטון ביותר מ-100 אלף קולות. בנאומו הראשון לאחר הניצחון החמיא ג'ונסון לראש העיר היוצא ויריבו ליוינגסטון. "אני חושב ששימשת כראש עיר ראוי, ואני מקווה שנגלה דרך שבה העיר תוכל להרוויח מאהבתך אליה", אמר.

הבחירות המקומיות בבריטניה אמנם חסרי משמעות פוליטית משמעותית, אולם פרשנים מעריכים כי הבוחרים ביקשו להביע את אכזבתם מהמדיניות של ראש הממשלה גורדון בראון. מאז עלייתו של הלייבור לשלטון בממלכה, לפני 11 שנים, הלכה ופחתה התמיכה במפלגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully