וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת הסוף של הלייבור בבריטניה?

לאחר 11 שנים בשלטון, נחלה מפלגתו של רה"מ גורדון בראון את הכישלון הצורב מזה 40 שנה בבחירות המקומיות. גם לונדון נפלה בידי השמרנים

מפלגת הלייבור נחלה היום (שישי) תבוסה צורבת בבחירות המקומיות בבריטניה: ברשת BBC דווח כי הלייבור זכה רק ב-24% ממוקדי הבחירות, בעוד שהמפלגה השמרנית גרפה 44% מהקולות וכ-25% מהמצביעים העדיפו את המפלגה הליברל דמוקרטית. גם בלונדון, ניצח מועמד השמרנים בוריס ג'ונסון את ראש העיר המכהן ומועמד הלייבור, קן ליווינגסטון. מדובר בהפסד הצורב ביותר למפלגת השלטון הבריטית מזה 40 שנה.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, המשמש גם כיושב ראש מפלגת הלייבור לא הסתיר את אכזבתו מהתוצאות. "אין ספק שמדובר בתוצאות גרועות ומאכזבות", אמר בראון. לדבריו, "האתגר הגדול ביותר שעומד בפנינו כעת הוא להפיק את הלקחים הנדרשים, כדי שבמערכת הבחירות הבא נצא מחוזקים".

הבחירות המקומיות בבריטניה אמנם חסרי משמעות פוליטית משמעותית, אולם פרשנים מעריכים כי הבוחרים ביקשו להביע את אכזבתם מהמדיניות של ראש הממשלה גורדון בראון. מאז עלייתו של הלייבור לשלטון בממלכה, לפני 11 שנים, הלכה ופחתה התמיכה במפלגה. פרשנים מעריכים כי הבוחרים לא מרוצים מהנוכחות של צבא בריטניה בעירק ובאפגניסטן וכמו כן, מן המצב הכלכלי. גם בראון עצמו, הנתפס כאיש אפרורי, נושא באחריות רבה לכישלון.

יושב ראש המפלגה השמרנית, דיוויד קמרון חגג את נצחון ומפלגתו ובעיקר את תבוסתה של הלייבור. "אני חושב שתוצאות אלו הן לא רק הצבעת מחאה נגד בראון והלייבור, אלא גם הצבעת תמיכה במפלגה השמרנית ובמדיניות אותה אנו מבקשים לקדם". קמרון גם התייחס לבחירות הכלליות, שצפויות להתקיים ב-2010 ואמר כי "אני חושב שאנו יכולים לנצח בזכות עצמנו ולא על גבה של המדיניות הכושלת של הלייבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully