וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 21 ילדים מתו מווירוס המתפשט במזרח

הווירוס החל להתפשט בתחילת מרס, אך הרשויות לא דיווחו עליו עד יום ראשון האחרון. 2,946 בני אדם, רובם ילדים, נדבקו

וירוס קטלני שמתפשט במהירות במזרח סין גרם למותם של לפחות 21 ילדים ולהדבקתם של עוד 3,000 - כך מדווחת הבוקר סוכנות החדשות שינהוא. וירוס המעיים החל להתפשט במחוז המזרחי אנהואי בתחילת חודש מרס, אך הרשויות באזור לא דיווחו עליו עד יום ראשון האחרון, אז נודע כי 789 בני אדם לקו במחלה. עד יום חמישי, מספר החולים הגיע ל- 2,946.

וירוס המעיים מופץ בעיקר בשל מגע בפצעים נגועים במחלה או בצואה של אדם שלקה בה. הוא עלול לגרום לחום גבוה, שיתוק והתנפחות של המוח. לא קיים עדיין חיסון כנגד הווירוס וגם לא תרופה יעילה. לדברי ראש מערכת הבריאות של אנהואי, 21 ילדים מתו בגלל הווירוס.

האיחור המשמעותי בדיווח על התפשטות הווירוס הצית דיונים סוערים בתקשורת הסינית, ורבים קראו לפטר את פקידי הממשלה במקום. ואולם, משרד הבריאות מגן על הפקידים, ואמר כי הדיווח התאחר מכיוון שצוותי רופאים ניסו לקבוע באיזו מחלה בדיוק מדובר.

מהמשרד נמסר גם, כי כמעט כל הנדבקים הם ילדים מתחת לגיל שש, ורבים מהם מתחת לגיל שנתיים. 879 מהילדים שנדבקו עדיין מאושפזים בבתי החולים, ומצבם של תשעה מהם מוגדר קשה. 849 ילדים שחלו הבריאו לחלוטין.

"מרבית הנדבקים החדשים סובלים רק מתסמינים קלים, בזכות הדיווח שעורר את מודעות הציבור", אמרה דוברת של הממשלה באנהואי. הטיפול בווירוס מתמקד בטיפול בסיבוכים הנלווים אליו, העלולים לכלול דלקת קרום המוח ואי-ספיקת לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully