וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התייחדה עם זכר קורבנות השואה

מיד לאחר הצפירה, שנשמעה בכל רחבי הארץ, החל טקס הנחת זרים בהר הזיכרון בירושלים. בפולין, יעמוד הרמטכ"ל בראש "מצעד החיים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

בשעה 10:00 בדיוק נשמעה צפירה בת שתי דקות בכל רחבי הארץ, ומיד לאחריה החל טקס הנחת זרים בהר הזיכרון בירושלים. בשעה 13:00 יפתח טקס האזכרה המרכזי באוהל יזכור ביד ושם, ובשעה 17:30 תחל עצרת תנועות הנוער. בכל הארץ מתתקיימים טקסים בבתי הספר ובמוסדות רבים נוספים. כמו כן, בפולין, יעמוד הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, בראש "מצעד החיים".

ניצולי השואה שנותרו בחיים הולכים ומתמעטים משנה לשנה, ו"יד ושם" מייחס חשיבות עליונה לתיעודם. במסגרת פרויקט איסוף השמות מעניק "יד ושם" שירות חדש, ומסייע לניצולי השואה בביתם במילוי דפי עד. הסיוע ניתן על ידי רשת של מתנדבי יד ושם. בנוסף, יד ושם מקיים מבצע לאיסוף עדויות וידאו מניצולי שואה גם בבתיהם, וקורא לניצולי השואה ליצור עמו קשר ולתאם מועד בו יוכלו אנשי המדור לגביית עדויות להגיע אליהם הביתה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא המדינה שמעון פרס נשאו אמש (רביעי) נאום ברחבת גטו ורשה ב"יד ושם" בעצרת המרכזית לציון פתיחת אירועי יום השואה. פרס אמר בנאומו כי"שישה מיליון יהודים, שליש מבני העם היהודי, הוכחדו על ידי מכונת השטן. הם הוכחדו רק בגלל היותם יהודים". לדבריו, "חובה היא לבצר את מעמדנו, בכוח הצדק ובכוח צודק. לחפש ידידים בעולם, ולדרוש מהם שלא לעצום עיניים. שיזהו סכנות, לא רק נחמות. את המוטל עלינו - נישא על שכמנו. את המוטל על העולם - עליו לעשות ללא דיחוי".

הנשיא רמז לסוגיית הנשק הגרעיני המעסיקה את הקהילה הבינלאומית באומרו: "בלבי אני נחרד כשאני נזכר שהיתה אפשרות שלהיטלר יהיה גם נשק גרעיני. מנהיג משמיד המונים ונשק משמיד המונים, שניהם ביחד. מה היה נותר אז מעולמנו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully