וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל חשף כוונה לפיגוע ביום העצמאות"

האלוף עמוס ידלין אמר בישיבת ממשלה כי בכוונת ארגוני טרור, בעיקר חמאס, לנסות ולהוציא פיגוע גדול בחגיגות ה-60. אולמרט: "הרג האם הפלסטינית ו-4 ילדיה הוא ארוע טרגי"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש אמ"ן בצה"ל האלוף עמוס ידלין אמר היום (שלישי) בישיבת הממשלה כי המודיעין חשף כוונה של ארגוני הטרור, בעיקר חמאס, לבצע פיגוע גדול ביום העצמאות, בחגיגות ה-60 למדינה.

לדברי ידלין, חמאס מתכנן פריצה של המעברים בין השאר באמצעות מכוניות תופת. בקול ישראל דווח כי ידלין הדגיש שהמעברים מסמלים בעיני הפלסטינים את המצור על רצועת עזה. עוד יעד אפשרי לפיגוע הוא הציר שלאורך רצועת עזה. לדבריו, המחבלים מתכוונים לפגוע בישראלים באמצעות מנהרות תופת וניסיונות לחטוף חיילים.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה כי הארוע בו נהרגו האם הפלסטינית וארבעת ילדיה הוא "ארוע טרגי שממשלת ישראל מצטערת עליו צער עמוק".

ראש הממשלה פתח בדברים על ירי הקסאמים המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה ופגיעת קסאם ישירה בבית בשדרות, ואמר כי "הפעילות נגד הטרור תימשך באופן רציף. פעולת כוחותינו מתחייבת על רקע פעולות הטרור".

"צה"ל יחקור לעומק ויפרסם את הפרטים של הארוע כאשר החקירה תסתיים", אמר אולמרט. "ממשלת ישראל מצטערת צער עמוק על מותם של אזרחים, אך בד בבד צר לנו על ילדינו שנפגעים במשך שנים לא מועטות, כמו הילד שרגלו נקטעה לפני שבועות לא רבים. צר לנו על אזרחים שנפגעים אצלנו בשל ירי הטרור הנמשך. צר לנו שחמאס פועל בתוך אוכלוסייה אזרחית וחושף אוכלוסייה זאת לאפשרות המנוגדת לרצוננו ולכוונותינו אך הופכת לבלתי נמנעת בנסיבות של הצורך שלנו להגן על חיי אזרחים בדרום. אני מקווה שהלחימה הברוטלית של ארגוני הטרור תיפסק ואני מצטער על כך שהיא נמשכת".

"אני מאמין שהצער שלנו אמיתי כן וכואב יותר מהצער המזויף של הצד שני ושל ארגוני הטרור שמולנו, אבל כל עוד ימשיכו לירות לעבר אזרחי הדרום - צה"ל ימשיך לפעול נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully