וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניצ"ף: ההתחממות פוגעת בילדים העניים

דו"ח חדש מזהיר מפני עלייה ברעב ומחלות בקרב ילדים באזורים העניים, כתוצאה משינויי האקלים. "חובת המדינות העשירות לסייע"

יוניצ"ף מזהיר כי ההתחממות הגלובלית תעלה את שיעור המחלות שמקורן במזון, תרופות וחרקים, ואלה ישפיעו אנושות על הבריאות, החינוך והרווחה של הילדים במדינות העניות. בעוד שחברות עשירות יוכלו להתמודד עם התופעות הללו, נכתב בדו"ח חדש של הארגון, למדינות העניות אין את המשאבים הדרושים לשם כך.

הדו"ח דורש מממשלות מערביות לצמצם את פליטת גזי החממה במדינותיהן, ולסייע למדינות העניות בהתמודדות עם שינויי האקלים. "אלה שתרמו הכי פחות להתחממות – הילדים העניים – הם שסובלים ממנה הכי הרבה", אמר דיוויד בול, מנהל יוניצ"ף בריטניה. "העולם חייב לפעול כעת לבלום את ההתחממות הגלובלית".

ה-BBC מדווח כי על פי התחזיות, צפויה לחול ירידה ניכרת בתוצרת החקלאית במרבית מדינות אפריקה, דרום אסיה ואמריקה הלטינית. במדינות אחדות, כגון זמביה, כבר מורגשת הפחתה ניכרת בירידת גשמים. האיום של מחלות המועברות במים, כגון כולירה, צפוי לגדול בשל כך.

דו"ח קודם שפורסם ב-2006 הצביע על כך שההתחממות הגלובלית עלולה להעלות את תמותת הילדים השנתית באפריקה ודרום אסיה במידה ניכרת. "אחריותן של מדינות עשירות לחלק העיקרי של פליטות הגזים בעבר, מחייבת אותנו כעת לסייע למדינות העניות", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully