וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאנים נהרגו בתקיפת הכור הסורי"

לפי דיווח רשת טלוויזיה יפנית, עשרה אזרחים צפון קוריאנים שסייעו בבניית הכור הגרעיני בסוריה מצאו את מותם בתקיפת ישראל

עשרה אזרחים צפון קוריאנים שסייעו בבניית הכור הגרעיני בסוריה נהרגו בתקיפה האווירית של צה"ל בספטמבר, כך דיווחה הבוקר (שני) רשת הטלוויזיה היפנית NKH, שציטטה מקורות בכירים במודיעין הדרום הקוריאני.

לפי דיווח NHK, בין המתים היו גם חברים בחטיבה של המפלגה הקומוניסטית של צפון קוריאה האחראית על ייצוא נשק וטכנולוגיה צבאית ועל בניית מתקנים גרעיניים. גופות ההרוגים הוחזרו לצפון קוריאה כחודש לאחר התקיפה. ככל הנראה, שרדו בתקיפה שניים או שלושה צפון קוריאנים אך לא ברור מה עלה בגורלם.

בשבוע שעבר פורסם סרטון וידאו שצולם בתוך המתקן הגרעיני והיווה את הראיה המרשיעה עבור ישראל וארצות הברית כי מדובר בכור גרעיני שנבנה בעזרת קוריאה הצפונית. בכירים בוושינגטון אמרו כי הסרט, שכונה על ידי הסורים בשם הקוד "אל קיבאר", הציג עובדים צפון קוריאנים. לדבריהם, בעקבות הראיות שהוצגו בסרט החליטה ישראל לתקוף את הכור ב-6 בספטמבר.

מסוריה נמסר בתגובה כי ההאשמות האמריקאיות לפיהן צפון קוריאה סייעה לה בבניית כור גרעיני הן בגדר "פנטזיה", וכי תמונות הכור שהציג ה-CIA בדיון מיוחד של הקונגרס האמריקאי הן שקריות.

צפון קוריאה מסרבת לדון בהעברת טכנולוגיה גרעינית מידה למדינות אחרות, סוריה במיוחד. בנוסף, היא אינה מסכימה לתת דין וחשבון לגבי תוכנית העשרת אורניום שככל הנראה היא מפתחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully