וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 60 שנה: הפשיסטים בשערי רומא

מנהיג המפלגה הניאו פשיסטית בבחירות לרשות העירייה הולך על חבל דק בין עבר פשיסטי למדיטציה. בינתיים הוא מרגיז את היהודים

65 שנים לאחר נפילת מוסולוני, הפשיסטים שוב ניצבים בשערי רומא. בראשם עומד ג'אני אלמנו, מנהיג המפלגה הניאו-פשיסטית באיטליה ועוסק במדיטציית זן בודהיזם בזמנו הפנוי, שמבטיח לנהוג ביד קשה כלפי מהגרים בלתי חוקיים ומאיים לסלק את השמאל מרומא בסבב השני של הבחירות לראשות העירייה. כך מדווח ה"אינדפנדנט" הבריטי.

רומא הייתה מעוז של מפלגת השמאל ב-15 השנים האחרונות. המתמודד מול אלמנו, נציג מפלגת השמאל-מרכז פרנצ'סקו רוטלי, היה ראש העיר בשנים 1993 עד 2001 וזכה ב-46% מהקולות בסיבוב הראשון, בעוד אלמנו זכה ב-40%. תחת רוטלי וממשיכו, העיר ידעה שגשוג שכלל עלייה של 10% בתיירות, פסטיבל סרטים ואודיטוריום שמוכר יותר כרטיסים מכל מקום דומה בעולם. אך בפרברי העיר, המצב פחות ורוד.

היעדר מדיניות ואכיפה מתאימות הביאו להקמת משכנות עוני המאוכלסים ברובם במהגרים בלתי חוקיים. נכון לעכשיו, רמות הפשיעה נמוכות, אך רצח של עקרת בית על ידי צועני בשנה שעברה גרר תגובות קשות נגד מהגרים, בעיקר רומנים וצוענים.

"הקהילה היהודית צריכה להתנצל"

התמיכה באלמנו מתבססת ברובה על הבטחתו לגרש כעשרים אלף צוענים ומהגרים בלתי חוקיים אחרים מרומא. אונס מתוקשר שעל פי החשד ביצע מהגר רומני בשולי העיר בשבוע שעבר, הלהיט את מסע הבחירות. כיבוש השלטון ברומא מידי השמאל ימתיק גם את ניצחונו של ראש ממשלת איטליה הימני סילביו ברלוסקוני שנבחר לפני כשבועיים.

בעוד אלמנו התנער ממוסולוני והפשיזם, קורא לדיאלוג בין דתות ומנסה להציג את מפלגתו כמפלגה אירופית ימנית-שמרנית, הוא מקבל תמיכה מפרנצ'סקו סטורצ'ה, עמית לשעבר שנותר נאמן לשורשיו הניאו-פשיסטים.

הנשיא החדש של הקהילה היהודית ברומא ריקרדו פצ'יפיצ'י קרא לאלמנו לא לקשר עצמו עם מפלגתו של סטורצ'ה, "לה דסטרה" (הימין), שלדבריו, "מונה את הפשיזם בין ערכיה". סטורצ'ה טען כי איננו אנטישמי ודרש התנצלות מהקהילה היהודית.

"רוטלי הוא גנב ואלמנו דפוק" אמר תושב יהודי ברומא, "הם שניהם גרועים באותה מידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully