וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושין - הילדים לא יועברו לאם אוטומטית

ועדה של משרד המשפטים ממליצה לבטל את חזקת הגיל הרך, שעל פיה מורה ביהמ"ש להעביר ילדים עד גיל 6 לחזקת הורה אחד - בד"כ לאם

ילדים עד גיל 6 לא יועברו באופן אוטומטי לידי האם במקרה של גירושין, כך ממליצה ועדה מקצועית שהוקמה על ידי משרד המשפטים במטרה לבחון את נושא האחריות ההורית בגירושין. הוועדה ממליצה לבטל את חזקת הגיל הרך, הקובעת כי טובתם של ילדים עד גיל 6 מחייבת הענקת החזקה עליהם לאם. הוועדה תגיש את המלצותיה היום לשר המשפטים דניאל פרידמן.

בחוק הקיים מצויה הנחה לפיה, על אף שהאפוטרופסות היא של שני ההורים גם לאחר הגירושין, טובת הילד מחייבת את הימצאותו במשמורת אצל אחד ההורים. כתוצאה מכך מוותר אחד ההורים ויתור מלא או חלקי על המשמורת הפיזית של הילדים, והם מתגוררים אצל אחד ההורים, כאשר ההורה השני מסתפק לרוב בהסדרי ביקור ומאבד את האפשרות לקבוע את אופן מימוש זכויות הילד. על פי רוב, כאשר מדובר בילדים מתחת לגיל 6, מוענקת המשמורת עליהם לאם.

הוועדה קבעה כי טובת הילד למעשה נפגעת מהמצב הקיים כיום, משום שכאשר אחד ההורים, בדרך כלל האב, מסרב לוותר על החזקה לטובת האם, הדבר מוביל להתדיינות משפטית ארוכה שבמהלכה מנסה כל אחד מההורים להוכיח את כשירותו שלו במקביל להוכחת אי התאמתו של ההורה השני. לדעת המומחים בוועדה, הילדים הם הנפגעים העיקריים של ההתדיינות הזאת.

כחלופה, ממליצה הוועדה לבתי המשפט לקבוע קווים מנחים שבאמצעותם תתבצע בדיקה דקדקנית של כל מקרה לגופו, ולפי פרמטרים אלה ייקבע מיהו ההורה שלו יש להעניק את המשמורת העיקרית על הילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully