וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור עישון על רבע מהמעשנים בעולם

השלטונות בסין, שמעשניה מהווים 24.5% ממעשני העולם, החליטו לאסור על עישון במדינה, כחלק מהמאבק בזיהום האוויר לקראת האולימפיאדה

בירת סין בייג'ין הצטרפה, החל מסוף השבוע האחרון, לערים גדולות נוספות בעולם ותאסור עישון במרבית המקומות הציבוריים. אך אפילו המשטר הקומוניסטי הבין שלא יוכל להעביר את החוק מבלי ליצור מתיחות בקרב אוכלוסיות מסוימות ולכן מסעדות, ברים ובתי מלון יוכלו להקצות אזורים מיוחדים למעשנים.

האיסור על העישון הוא הצעד האחרון בשורה של צעדים שנוקט הממשל בסין, על מנת להבטיח אולימפיאדה נקייה מעשן. על מנת להפחית בזיהום האוויר החמור בעיר, המהווה מקור לדאגה עבור הספורטאים המתכוננים למשחקים האולימפיים שייערכו באוגוסט השנה. כחלק מהתוכנית, החליטה סין גם על עצירת כל העבודות באתרי הבנייה ברחבי העיר והפחיתה את תנועת כלי הרכב בכבישים בכמחצית מהכמות הממוצעת. כעת החליטו בסין לתקוף מקור קטן יותר לזיהום - עישון, הגורם האחראי למותם של למעלה מ-100 אלף סינים בשנה, לפי הערכות גורמי בריאות במדינה.

הקמפיין נגד העישון מצטרף לקמפיינים נוספים של הממשל בניסיון לחנך את התושבים וליצור תדמית טובה יותר של סין לקראת האולימפיאדה בקיץ. בהשוואה לתוכניות למלחמה ביריקות, בהשלכת לכלוך ברחוב ובנהגים שנוהגים בפראות בכבישים, המאבק הזה צפוי גם לשאת תוצאות לשיפור בבריאות. בסין חיים כיום 320 מיליון מעשנים, המהווים 24.5% ממעשני העולם כולו.

התקנות החדשות אוסרות, בין היתר, עישון בבתי חולים, בתי ספר, בתי קולנוע, בתחבורה ציבורית ובמתקני ספורט. בבייג'ין לבדה ישנם 17 מיליון מעשנים, המהווים כ-23% מכלל התושבים מעל גיל 15. על פי ההערכות, גם כמחצית מהרופאים הגברים בסין מעשנים.

הקנסות על עסקים או מתקנים ציבוריים שיפרו את החוק החדש ינועו בין 145 ל-725 דולר. לגבי מעשנים בודדים, הפקחים ינסו לשכנע אותם להפסיק ובמידה והמאמצים יעלו בתוהו, הוא צפוי לקנס בגובה 1.45 דולר, בערך מחירה של חפיסת סיגריות בבייג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully