וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בסקרים: שוויון בין קלינטון לאובמה

לפי סקר מכון "גאלופ", שנערך בקרב בוחרי המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב, כל אחד מהסנאטורים נהנה מ-47% תמיכה

סקר חדש של מכון "גאלופ" מצביע על שוויון ברמה הארצית בין הסנאטורית הילרי קלינטון לבין הסנאטור ברק אובמה, המתמודדים על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. לפי הסקר, שנערך בקרב בוחרי המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב, כל אחד מהסנאטורים נהנה מ-47% תמיכה. עד כה הוביל אובמה, וקלינטון סבלה מלחץ מתגבר לפרוש מהמירוץ.

הילרי קלינטון גברה השבוע על ברק אובמה בפריימריז במדינת פנסילבניה בפער של 10%. עם זאת, אובמה עדיין מוביל על קלינטון במספר הצירים הנבחרים. לפי רשת הטלוויזיה NBC, אובמה צבר עד כה 1,728 צירים (כולל צירי על), ואילו קלינטון צברה 1,596 צירים. כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות צריך להגיע ל-2,025 צירים.

ב-6 במאי תקיים המפלגה הדמוקרטית פריימריז בשתי מדינות נוספות: צפון קרולינה ואינדיאנה. לפי ההערכות, אובמה ינצח בצפון קרולינה, ואילו התוצאות באינדיאנה עשויות להכריע את גורל המירוץ.

לפי סקרים שונים, בוחרים דמוקרטים רבים מעוניינים שקלינטון ואובמה ירוצו במשותף לבית הלבן. גם חברי קונגרס דמוקרטים הביעו תמיכה ברעיון בניסיון לסיים את המירוץ המכוער ולמנוע קרע במפלגה.

עם זאת, ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ומבכירי המפלגה הדמוקרטית, אמרה אתמול בראיון לרשת סי. אן. אן. כי "זה לא רעיון טוב" שהם ירוצו ביחד. לדבריה, ראוי שהמועמד שתבחר המפלגה לנשיאות ארה"ב יבחר בעצמו את מועמדו/ה לתפקיד סגן הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully