וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן פסימי: "אין פריצת דרך במו"מ"

יו"ר הרשות אמר לאחר פגישה עם נשיא ארה"ב בוושינגטון: "אני חוזר חזרה הביתה כמעט בידיים ריקות". לדבריו, "בכנות, עד כה לא הושג דבר במו"מ"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הלילה כי לא הצליח להביא לפריצת דרך במשא ומתן המדיני עם ישראל בפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בוושינגטון. לדבריו, "אני חוזר חזרה הביתה כמעט בידיים ריקות".

בראיון לסוכנות הידיעות AP נשמע אבו מאזן פסימי לגבי האפשרות להשיג הסכם שלום עם ישראל עוד השנה. זאת למרות ההצהרות החוזרות ונשנות של בוש כי הוא מקווה שב-2008 יושג הסכם. "בכנות, עד כה לא הושג דבר, אך אנו עדיין עובדים על מציאת פתרונות להתקדמות במו"מ", אמר אבו מאזן. לדבריו, "המכשול הגדול ביותר במו"מ הוא המשך הבנייה של ישראל בהתנחלויות".

"דרשנו מהממשל האמריקאי כי בשלב הראשון של מפת הדרכים תופסק הבנייה והרחבת ההתנחלויות", אמר יו"ר הרשות שהביע אכזבה שארה"ב לא לוחצת יותר על ישראל בנושא. "דרשנו עוד, כי יתקיים שיח רציני על גבולות 67', אבל לא ארה"ב ולא ישראל מוכנות לדון על כך", הוסיף אבו מאזן בזעם. לגבי השאלה אם בוש הציע הצעות חדשות, ענה אבו מאזן בשלילה.

לדברי ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת, "כששאל אבו מאזן את בוש מדוע ארה"ב לא מבקרת את ישראל על המשך הבנייה בהתנחלויות הוא לא התייחס ורק אמר כי הוא מתמקד בתמונה הגדולה יותר".

"אנחנו לא רוצים עוד הצהרת כוונות, כפי שהיתה באוסלו בשנת 1993. אנו רוצים הסכם רציני שאחריו נוכל להיכנס לפרטים", אמר אבו מאזן והוסיף כי אינו מתכוון להתייאש וימשיך להיפגש באופן קבוע עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully