וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל סרבה להפסקת האש עם חמאס

לדברי דובר הממשלה, "חמאס מנסה להרוויח זמן על מנת להתחמש מחדש ולהתארגן. נמשיך לפעול על מנת להגן על האזרחים"

ישראל דחתה היום (שישי) את הצעת חמאס להפסקת אש בת שישה חודשים ברצועת עזה. דובר הממשלה דוד בייקר אמר בתגובה להצעה: "חמאס מנסה להרוויח זמן על מנת להתאושש, להתחמש מחדש ולהתארגן. ישראל לא תנקוט בפעולות ההגנתיות ברצועת עזה במידה וחמאס יפסיק את פעולות הטרור שלו נגד ישראל". על התקיפות האוויריות ברצועה אמר בייקר כי "ישראל תמשיך לפעול על מנת להגן על אזרחיה". הוא הוסיף כי "ישראל מעוניינת בשלום, אך לצערנו חמאס משחק איתנו משחקים".

דובר חמאס סמי אבו זוהרי אמר בתגובה לדברים, כי "עדיין לא קיבלנו תשובה רשמית ברורה מישראל. הכדור נמצא במגרש של הכובש. כל האופציות, צבאיות ומדיניות, פתוחות בפנינו כדי לסיים את המצור".

אחד מדוברי חמאס, איימן טה, אמר לסוכנות הידיעות "רמתאן" כי "סירובה של ישראל להצעת הרגיעה מוכיח את חוסר רצינותה. הפסקת האש מותנית בהפסקת המתקפות הישראליות ובהסרת המצור, אולם ישראל מוכיחה כי היא אינה רצינית וכי בכוונתה להמשיך במתקפותיה ובמצור שלה במטרה להפיל את ממשלת חמאס".

חמאס התנה את הפסקת האש בהפסקת ההתקפות הישראליות על עזה, הסרת המצור מעליה ופתיחת המעברים. אמש הודיע הארגון לשר המודיעין המצרי עומר סלימאן שהוא מקבל את הפסקת האש עם ישראל למשך חצי שנה בעזה, שתורחב בהדרגה לגדה המערבית.

במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר אמר בכיר הארגון מחמוד א-זהאר כי "חמאס מקבל את הצעת הרגיעה ברצועה, שתורחב בהדרגה לגדה המערבית. הפסקת האש תחול שישה חודשים ובמהלכה תפעל מצרים להעברתה לגדה". א-זהאר חזר על קריאת חמאס להסיר את המצור ולפתוח את המעברים במסגרת הפסקת האש. "אם תדחה ישראל את הפסקת האש, מצרים תפתח את מעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully