וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב הפלסטינים בעזה מקביל לשואת היהודים"

שגריר סוריה באו"ם קרא לפעולה בעזה על מנת למנוע אסון הומינטרי. "יש להפסיק את הרדיפה הישראלית של הפלסטינים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נציגי מדינות מערביות באו"ם עזבו אתמול (רביעי) את דיוני מועצת הביטחון לאחר ששגריר לוב באו"ם איברהים דבאשי השווה את מצוקת הפלסטינים ברצועת עזה לשואה היהודים במלחמת העולם השניה, כך דיווחו היום דיפלומטים. מבין הדיפלומטים שעזבו את האולם היו הנציג האמריקאי, הצרפתי, הבריטי, הבלגי ונציג קוסטה ריקה.

אמירותיו של דבאשי באו במהלך דיון על טיוטת הצהרה שחיברו לוב ומדינות אחרות שהביעו חששות כבדים לגבי המצב ההומניטרי בעזה. דומיסאני קומאלו, שגריר דרום אפריקה ונשיא מועצת הביטחון המונה 15 מדינות, סיים את הפגישה אחר עזיבת הדיפלומטים. לעיתונאים אמר קומאלו שהמועצה שוב לא הצליחה להגיע להסכמה ותשוב לדון בנושא מאוחר יותר.

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי אמר לעיתונאים שעל מועצת הביטחון לנקוט בפעולה באזור. "למרבה הצער, אלו המתלוננים על כך שהיו קורבן של רצח עם כלשהו, חוזרים עתה על אותו רצח עם כלפי הפלסטינים", אמר.

האו"ם הזהיר אתמול מפני אסון ברצועת עזה, ודרש מישראל להכניס אליה דלק וציוד הומניטרי. שליח האו"ם לתהליך השלום, רוברט סרי, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בעזה, כי מזכ"ל האו"ם באן קי מון מודאג באופן אישי מהידרדרות המצב ברצועה ומעוניין בשיפורו. "המשך הרג האזרחים והמשך המצור על הרצועה משפיעים לרעה על כל הצדדים. יש לנקוט בצעדים רציניים כדי להתרחק מפני התהום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully