וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאלץ להיפרד מהגולן תמורת שלום אמת"

כך אמר השר רלב מג'אדלה בתגובה לפרסומים על נכונות רה”מ לסגת מהגולן. וועד יישובי הגולן: "הבניה ברמה תימשך"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אם רוצים לחזק את ציר השלום ולקבל שלום אמת בדרך לשלום עם הפלסטינים ועם האומה הערבית, נצטרך להחזיר את רמת הגולן", כך אמר היום (חמישי) שר התרבות המדע והספורט ראלב מג'אדלה. לדבריו, "זה לא פשוט, זה לא קל, אני יודע את המשמעות של הדבר. אבל תמורת שלום אמת עם סוריה, בדרך לשלום כולל עם האומה הערבית, אני חושב שעדיפה לנו האופציה הזאת מאשר היעדר שלום ומאשר להמשיך להחזיק ברמת הגולן".

בתוך כך, ועד ראשי יישובי רמת הגולן, שהתכנסו היום בקצרין לדון בפרסומים על נכונותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לסגת מרמת הגולן פרסמו בהודעתם כי "ראשי ההתיישבות בגולן מדגישים כי הגולן שייך לעם ישראל, שלעולם לא יהיה מוכן לוותר עליו". בישיבתם החליטו חברי הוועד להמשיך בבנייה ובפיתוח הגולן "מתוך וודאות שכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל בגולן מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ונדון לכישלון חרוץ".

הבוקר אמר ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, כי "לא יתכן שראש ממשלת ישראל יפעל בניגוד לכל האינטרסים של המדינה, ובניגוד למה ששומעים בדעת הקהל". בראיון לגלי צה"ל כינה את היוזמה "הזויה ומסוכנת". מלכה הוסיף, כי "ללכת למי שכל העולם נגדו, למי שנמצא בציר הרשע, למי שניסה לייצר נשק גרעיני כד לחסל אותנו, ולהעביר לו מסר שהוא מוכן למסור לו את הגולן - זה עניין כה הזוי".

שר החוץ לשעבר, ח"כ סילבן שלום (ליכוד) התייחס בביטול לדיווחים על נכונותו של ראש הממשלה אולמרט לסגת מהגולן. "גם אולמרט יודע שהסיכויים שלו להגיע להסכם הם אפסיים, אין לו רוב לזה לא בכנסת וגם לא בסיעה שלו. מדובר במהלך וירטואלי ודמיוני", אמר שלום בראיון לקול ישראל. לדבריו, "אני יודע שזה זמן רב מתנהל משא ומתן חשאי בין ישראל לסוריה בתיווכה של טורקיה, אבל לא מדובר ביוזמה רצינית בעיקר בשל ההתנגדות האמריקאית".

לדברי סגן שרת החוץ ח"כ מגלי והבה, "ברור שעל ישראל לשלם מחיר תמורת שלום עם סוריה, אך גם על הסורים לשלם מחיר עבורו". בראיון לקול ישראל אמר והבה כי "על סוריה יהיה להתרחק מציר הרשע ולהפסיק לתמוך בחיזבאללה ובשאר ארגוני הטרור".

כתבנו לעינייני ערבים ניר יהב מוסיף:

מוקדם יותר היום, פורסם בעיתון הקטרי "אל ווטן" ראיון עם נשיא סוריה בשאר אסד, בו הוא מודה לראשונה כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הסכים לסגת מרמת הגולן תמורת שלום. "ראש ממשלת טורקיה ארדואן הודיע לי כי ישראל מוכנה לסגת מרמת הגולן תמורת שלום עם סוריה", דברי אסד.

אסד: "נדון קודם בהחזרת הגולן"

לדברי אסד, מאז אפריל 2007 מעבירות זו לזו סוריה וישראל מסרים דרך ראש ממשלת טורקיה. "התיווך בין דמשק ותל אביב קיבל דחיפה משמעותית לאחר ניצחונו של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. כניסתה של טורקיה לתמונת התיווך הוביל לתוצאות חדשות – אולמרט מסר לארדואן כי הוא מסכים לסגת מהגולן.

"קיבלנו את הדיווח הזה לפני שבוע, ולאחר מכן שמענו את דבריו של אולמרט בהם אמר 'אנו יודעים מה סוריה רוצה והיא יודעת מה אנו רוצים'", אמר אסד. "אנו זקוקים עכשיו למצוא שפה משותפת באמצעות התיווך הטורקי". הנשיא הסורי הבהיר פעם נוספת כי לא יתקיים משא ומתן חשאי עם ישראל".

אסד הבהיר כי ראשית על ישראל להכריז על נסיגה מהגולן. "נדון קודם כל בנושא החזרת האדמה כדי שנראה את הרצינות הישראלית. עלינו להיות זהירים כשאנו דנים בנושא זה. ייתכן ונוכל לדבר על משא ומתן ישיר רק כשייבחר הממשל הבא בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully