וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל שיקרה לגבי היקף הריגול בארה"ב"

כך אמר התובע בפרשת יונתן פולארד. לדבריו, "מדובר במבצע ריגול גדול הכולל תאים רדומים בארה"ב". משרד החוץ: "מאז פרשת פולארד ישראל לא ריגלה אחר ארה"ב"

התובע בפרשת יונתן פולארד, ג'וזף דיג'נובה, אמר הלילה (חמישי) כי מעצרו של בן עמי קדיש בחשד שסיפק לישראל סודות צבא אמריקניים, מוכיח כי הריגול הישראלי בארה"ב גדול יותר משהיה ידוע עד כה. לדבריו, "המעצר מוכיח כי טבעת הארגון גדולה יותר ממה שהאמנו עד כה, ושהישראלים שיקרו לגבי זה והחביאו היטב את העובדות". הוא הוסיף כי "הדימיון בין המקרים מפחיד, ומוכיח שהיו אמריקנים נוספים במתקנים שונים שהתבקשו לעשות את אותו הדבר. מדובר במבצע ריגול גדול הכולל תאים רדומים בארה"ב שלא יכולנו לדעת עליהם בזמנו".

בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח, כי מקורבים לקהילה המודיעינית לא הכחישו שהיה מקרה נוסף של ריגול מלבד זה של ג'ונתן פולארד, אך הדגישו כי הריגול נפסק כבר מזמן. "האמריקאים יודעים כי מאז שמקרה פולארד נחשף, ישראל אינה מגייסת עוד סוכנים על אדמת ארה"ב, וגם לא מקבלת מסמכים מסווגים שם", אמר יובל שטייניץ, לשעבר יו"ר ועדת החוץ הביטחון.

דני יתום, שהיה ראש המוסד, הגיב בפסימיות בנוגע להשלכות הפרשה. "אני חושב שמה שמפריע לאמריקאים הוא שישראל לא סיפרה להם את כל האמת לפני שני עשורים, כשפולארד נתפס", אמר. "האמריקאים שאלו אז אם ישנם אנשים נוספים שישראל הפעילה או מפעילה בארה"ב, והתשובה לכך, למיטב ידיעתי, תמיד היתה לא".

בכתב האישום שהוגש נגדו, הואשם קדיש כי העביר לישראל מידע על נשק גרעיני, מטוסי קרב ומערכות טילי הגנה אוויריים בין השנים 1979-1985. עד השנה, הוא אף שמר על קשר עם מפעילו הישראלי, שהיה אותו אדם שהפעיל גם את ג'ונתן פולארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully