וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחסים עם ארה"ב לא ייפגעו בשל מעצר קדיש"

סגן ראש השב"כ לשעבר: "היחסים עם ארה"ב חזקים יותר מהפרשה". דני יתום, שהיה ראש השב"כ, דווקא פסימי לגבי ההשלכות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

תגובות ראשונות במערכת הפוליטית למעצרו אמש (שלישי) של בן עמי קדיש, מהנדס מכונות אמריקאי בן 84, בחשד שהעביר מידע צבאי סודי לישראל במהלך שנות השמונים.

השר לאיכות הסביבה גדעון עזרא, לשעבר סגן ראש השב"כ, טען כי היחסים בין ישראל לארצות הברית לא ייפגעו בעקבות האירוע. "היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארה"ב חזקים יותר מהמקרה הזה", אמר עזרא. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח, כי מקורבים לקהילה המודיעינית לא הכחישו כי היה מקרה נוסף של ריגול מלבד זה של ג'ונתן פולארד, אך הדגישו כי הריגול נפסק כבר מזמן.

"האמריקאים יודעים כי מאז שמקרה פולארד נחשף, ישראל אינה מגייסת עוד סוכנים על אדמת ארה"ב, וגם לא מקבלת מסמכים מסווגים שם", אמר יובל שטייניץ, לשעבר יו"ר ועדת החוץ הבטחון.

בכתב האישום שהוגש נגדו, הואשם קדיש כי העביר לישראל מידע על נשק גרעיני, מטוסי קרב ומערכות טילי הגנה אוויריים בין השנים 1979-1985. עד השנה, הוא אף שמר על קשר עם מפעילו הישראלי, שהיה אותו אדם שהפעיל גם את ג'ונתן פולארד.

מאידך, דני יתום, שהיה ראש המוסד, פסימי בנוגע להשלכות של הפרשה. "אני חושב שמה שמפריע לאמריקאים הוא שישראל לא סיפרה להם את כל האמת לפני שני עשורים, כשפולארד נתפס", אמר. "האמריקאים שאלו אז אם ישנם אנשים נוספים שישראל הפעילה או מפעילה בארה"ב, והתשובה לכך, למיטב ידיעתי, תמיד היתה לא".

אשתו של פולארד מגיבה

רעייתו של ג'ונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית מאז נובמבר 1985 בעוון ריגול למען ישראל, הגיבה למעצרו של קדיש. לדבריה, למקרה החדש שנחשף "אין כל קשר לבעלי או למקרה שלו".

פולארד הוא אזרח אמריקאי ששירת כאזרח באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון ובאותו הזמן ריגל למען ישראל. הוא נתפס ונידון למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully