וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו חתן פרס ישראל ניסן נתיב

הבמאי והשחקן בן ה-86 נבחר לקבל את פרס ישראל לתרבות ביום העצמאות הקרוב על "טיפוח דורות של שחקנים ובימאים"

חתן פרס ישראל לתרבות ניסן נתיב נמצא מת הערב בביתו. נתיב, בן 86 במותו, היה עתיד לקבל את הפרס ביום העצמאות הקרוב.

"תלמידים שלו חיפשו אותו בטלפון במשך מספר שעות ולא השיגו אותו. הם פרצו לדירה ומצאו אותו ללא רוח חיים", כך מסר לוואלה! חדשות דובר מחוז דן של מד"א ששי מוהדב. לדבריו, התלמידים הזעיקו צוות מד"א שקבע את מותו במקום. מוהדב העריך כי נתיב, שהיה חולה, מת מוות טבעי.

בנימוקיהם למתן הפרס קבעו השופטים כי לנתיב "תרומה מכרעת לתיאטרון הישראלי בטיפוח דורות של שחקנים ובמאים מן השורה הראשונה שהם מוכשרים, סקרנים, חדשנים ומקוריים. תרומתו ותרומת תלמידיו מורגשת בכל התיאטראות בארץ, בקולנוע הישראלי ובמסגרות הפרינג' השונות".

"מורה ופורץ דרך"

נתיב נולד בשם נוטוביץ' בהולנד בשנת 1922. הוא עלה לארץ בגפו כנער בן 15 והצרף לקיבוץ משמרות. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים, היה תלמיד ב"סטודיה" של תיאטרון "הבימה" והצטרף לתיאטרון "להקת הצעירים" של קלמן גלעד.

בשנות החמישים התפרנס נתיב כבמאי ונדד בין קיבוצים שונים בארץ. הוא למד פנטומימה בפריז אצל אטיין דקרו והצטרף ללהקתו. באנגליה למד בימוי ב"ג'ילדהול סקול אוף מיוזיק אנד דרמה", ושב ארצה לאחר תקופת השתלמות בבימוי טלוויזיוני בהולנד.

בשנת 1963, לאחר שניהל את בית הספר לדרמה של תיאטרון "הבימה", הקים את "סטודיו למשחק של ניסן נתיב" אותו ניהל עד יום מותו. בנוסף, השתתף כשחקן בסרטי קולנוע וטלוויזיה.

השופטים ציינו כי נתיב "ליווה את התיאטרון הישראלי כשחקן, במאי, מורה ופורץ דרך, מזה למעלה משישים וחמש שנה. הוא הקים מבין תלמידיו דור חדש של מורים לתיאטרון שממשיכים ללמד במסגרת הסטודיו ובמסגרות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully