וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל הרג במכוון את צלם רויטרס בעזה"

ארגון זכויות אדם אמריקאי טוען כי בידיו ראיות לפיהן חיילי צה"ל ירו במכוון על פאדל שאנעה. "להעמיד לדין את האחראים לאירוע"

ארגון זכויות האדם האמריקאי "Human Rights Watch" דורש מישראל לחקור את מותו של צלם סוכנות הידיעות "רויטרס", פאדל שנאעה, מפגז טנק ישראלי לפני שלושה ימים בעזה, ולהעמיד לדין את האחראים לתקרית. מתחקיר שערך הארגון עולה לכאורה, כי חיילי הטנק ירו במכוון לעבר שנאעה. "החיילים הישראלים לא וידאו לפני הירי כי הם מכוונים למטרות חמושות, ואף יש בידינו ראיות המצביעות שהם למעשה ירו במכוון לעבר העיתונאי", אמר מנהל סניף המזרח התיכון של הארגון, ג'ו סטורק.

בארגון ערכו ראיונות עם עדי ראייה לתקרית, וביניהם פלסטינים המתגוררים בסמוך למקום האירוע ועיתונאים ששהו לצידו של שנאעה. לדבריהם, בזמן הירי לא סבבו את שנאעה חמושים. בארגון הוסיפו כי שנאעה נסע ברכב שעליו הוטבעו במובלט המילים "PRESS" ו-"TV". פעילי הארגון אף ערכו ראיון עם המקליט, אבו מיזייד, ששהה בזמן האירוע לצדו של שנאעה. לדבריו, בזמן האירוע היו במקום רק ילדים.

גם ארגון זכויות האדם הישראלי "בצלם" מתח ביקורת על פעילות צה"ל באירוע. מתחקיר שערך הארגון עולה כי שנאעה נפגע מפגיעת פגז מסוג פלאשט, המפזר רסיסים למרחקים גדולים. בעקבות המקרה דרש הארגון מהפרקליט הצבאי הראשי להורות על הפסקת השימוש בפגז ברצועת עזה לאלתר, ולפתוח בחקירה פלילית של נסיבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully