וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם עוני: מחירי הלחם מתייקרים ב-4%

יומיים לפני הפסח העלה איגוד האופים את המחיר החמץ בעקבות עלייה חדה במחירי החיטה בעולם. משרד התמ"ת לא הביע התנגדות

בזמן שבכנסת נאבקים על חוק החמץ, עלו היום (רביעי) מחירי הלחם ב-4%, לאחר שהמאפיות ביקשו ממשרד התעשייה והמסחר לייקר את מחירו בשל העלייה החדה במחירי החיטה בעולם.

איגוד האופים פנה למפקחת על המחירים במשרד התמ"ת וביקש את אישורה להעלאת המחירים. במשרד התמ"ת לא הגיבו לפניית האיגוד, ולכן החליט האיגוד להעלות את המחירים באופן חד-צדדי.

בגלי צה"ל דווח כי המאפיות מסכמות למעשה עם הממשלה על התייקרות הלחם. יושב ראש איגוד האופים יוחנן אהרונסון, אמר כי קיימת הסכמה שבשתיקה עם שר התמ"ת אלי ישי. "המפקחת יודעת על התאריך וזה לא בניגוד לדעתה, משחקים פה משחק כאילו כלפי הבוחרים ידיו של השר נקיות". מלשכת שר התמ"ת נמסר כי השר אינו מתערב בנושא וכי כל קשר בין המשרד לאיגוד האופים נעשה על ידי הגורמים המקצועיים.

מקורבים לשר ישי מסרו כי עליית מחירי הלחם נקבעת בהידברות בין המפקחת למחירים לבין המאפיות, במידה ובמשא ומתן ביניהם לא מגיעים להבנות, העניין עולה לשולחנו של השר, והסוגייה טרם הגיעה לשולחנו. עוד אמרו המקורבים כי השר ישי מתנגד עקרונית לעליית מחירי הלחם, אולם מפעם לפעם לא ניתן להותיר את מחירי הלחם כפי שהם, כתוצאה מעליות במחירי החיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully