וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלייה של 5% בבני הנוער החיים ברחוב

מדו"ח עמותת "עלם" עולה כי ב-2007 שוטטו 32 אלף בני נוער ברחובות ישראל. 99% מחסרות הבית מנוצלות מינית על בסיס יומיומי

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בשנת 2007 חלה עלייה של כ- 5% במספר בני הנוער המשוטט ומספרם כיום מוערך בכ- 32 אלף בני נוער. כך עולה מהדו"ח השנתי שפירסמה היום (שלישי) עמותת "עלם", עמותה למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה. עוד עולה מהדו"ח כי חלה ירידה בגיל הנוער המשוטט, החמרה במצבו של הנוער העולה, עלייה חדה במספר הנערות מחוסרות הבית ושימוש יומיומי ומופרז באלכוהול בקרב הנוער המנותק.

הנתונים על עלייה במספר בני הנוער המשוטטים מתווספים לנתוני משרד החינוך על נשירה גלויה מבתי הספר. ההערכות הן כי המספר האמיתי גדול יותר מהמספרים הרשמיים. מהדו"ח עולה כי נמשכת מגמת הירידה בגילאי הנוער המשוטט: 37% מכלל הנוער המשוטט המטופל בעמותת עלם הוא מתחת לגיל 16, 10% מכלל הנוער המשוטט בלילות הוא ילדים בין הגילאים 10-14.

גם הנתונים על מצב העולים החדשים קשים. כ- 40% מכלל הנוער שנמצא על סף ניתוק הוא נוער שעלה לארץ בשנים האחרונות.

עלייה מדאיגה חלה גם במספר הבנות מחוסרות הדיור, ומספרן עלה ל-25% מכלל הצעירים חסרי הבית ב-2007, לעומת 15% ב- 2004. הקושי באיתור בנות חסרות בית, נובע מכך שהן נשלטות לרוב על ידי גברים, ונאלצות למכור את גופן בכדי לשרוד, כך שבשעות הלילה הן לא נמצאות ברחוב, אלא מוצאות מחסה זמני תמורת שירותי מין. כ- 99% מבנות אלה מנוצלות מינית על בסיס יומיומי.

70% מתמכרים לאלכוהול

הנוער המשוטט ברחובות משתמש יותר ויותר באלכוהול. צריכת אלכוהול מוגזמת בקרב כלל בני הנוער היא תופעה שהולכת ומחריפה בשנתיים האחרונות. על פי ההערכה, כ-70% מהבנים והבנות המתדרדרים לחיי רחוב מתדרדרים במהירות גם להתמכרות לאלכוהול ולסמים קשים, לעומת כ- 30% בקרב בני הנוער בכלל.

נאווה ברק, נשיאת עמותת "עלם", אמרה כי "מדאיג לראות את העלייה המתמדת בנוער שמשוטט ברחובות. פעילות "עלם" פרושה כיום ב-30 יישובים ברחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום".

במקביל לפרסום הדו"ח השנתי, משיקה העמותה את פרויקט "דגל אורות התקווה". במסגרת הפרויקט נקרא הציבור לתרום למען פעילות העמותה ולמען בני נוער בסיכון באמצעות SMS. כל SMS מהווה תרומה של עשרה שקלים ומדליק נורה בדגל ישראל המורכב מ-600 אלף נורות. דגל האורות יתנוסס על מגדלי עזריאלי, ומטרת העמותה היא להדליק את הדגל במלואו בסיום הפרויקט - ביום העצמאות ה-60 למדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully