וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לארצות הברית ולאירן ערוץ שיחות חשאי"

העיתון הבריטי "אינדיפנדנט": שתי המדינות קיימו ב-5 השנים האחרונות ערוץ שיחות חשאי, בו דנו בין השאר בתוכנית הגרעין האירנית

אירן וארצות הברית החזיקו במהלך חמש השנים האחרונות ערוץ שיחות חשאי "בדלת האחורית", בו דנו בין השאר תוכנית הגרעין האירנית, עמדת ארצות הברית כלפיה והרחבת היחסים בין שתי המדינות - כך חשף הבוקר העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

מהצד האמריקאי השתתפו בשיחות קבוצה של דיפלומטים לשעבר ומומחים למדיניות חוץ. הם נפגשו עם אנשי אקדמיה ויועצי מדיניות אירניים. אחד המשתתפים, דיפלומט אמריקאי בכיר לשעבר בשם תומס פיקרינג, אמר בראיון ל"אינדיפנדנט" כי "חלק מהאירנים שהשתתפו מקושרים למוסדות רשמיים באירן". לדבריו, הקבוצות נפגשו במקומות שונים, אך מעולם לא על אדמת אירן או ארצות הברית.

לדברי פיקרינג, אף אחד מהמשתתפים בדיונים לא היה איש ממשל, אך "כל צד יידע את הגורמים הרשמיים בארצו". הוא הדגיש כי "ממשל בוש לא ניסה לרפות את ידנו". הוא סיפר כי נושא הגרעין "חשוב ובולט" בשיחות, אך הקבוצות דנות בהתרחשויות השונות בשתי המדינות, ובכל מה שיכול להשפיע על יחסי שתי המדינות. הוא סירב להכנס לפרטים נוספים מחשש שייסכן שיחות עתידיות בין הקבוצות.

שיחות בסגנון הזה, בערוץ לא רשמי, משמשות פעמים רבות מדינות שאינן נמצאות בקשרים טובים באופן רשמי. שיחות כאלה הובילו להסכם השלום בצפון אירלנד ולהסכמי אוסלו. גם לישראל ולסוריה היה ערוץ שיחות דומה, אך המגעים דרכו נכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully