וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוה"ד של קצב: "הקלון עלה בגלל הציבור"

אברהם לביא אמר בראיון לוואלה! LIVE כי החשש שקצב יאלץ לשבת בכלא "מדיר שינה מעיניו". למזוז הוא חלק בעיקר שבחים

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אין לי צל של ספק שהוא זכאי מכל אשמה ואני מקווה שהצדק יצא לאור". כך אמר היום (ראשון) עורך הדין אברהם לביא, אחד משלושת עורכי דינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, בראיון לוואלה! LIVE. עם זאת, ציין לביא שהחשש שהנשיא לא יזוכה ויאלץ לרצות עונש של מאסר בפועל הוא "תמידי ולגיטימי ומדיר שינה מעינינו. יש אמת אבסולוטית אך הצדק לא תמיד נראה". לדבריו, "אנחנו מקווים לזכות אותו אבל הכל יכול להיות".

לביא דיווח כי קצב חש דריכות ומוכנות לקרב בעקבות החלטתו לבטל את "הסדר הטיעון מהחלומות", לשון לביא. "לא הייתה זו החלטה קלה. אנו צפויים לדרך מייסרת. הוא החליט ללכת עם מצפונו ולטהר את שמו. הוא פיקח ומבין את מצבו".

בתגובה לאפשרות כאילו קצב היה נאלץ להודות בעבירות שיש עמן קלון במסגרת עסקת הטיעון האשים לביא את הפרקליטות כי העלתה את הסוגיה לראשונה בבית המשפט "רק כדי לרצות את הציבור ובית המשפט העליון". לטענתו, הנושא לא עלה בדיוניהם עמם.

"ממש לא חוששים"

לביא הכחיש את הטענה לפיה הצוות המשפטי טמן מלכודת ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז והדגיש כי הסיבה להתנערותו של קצב מעסקת הטיעון הייתה הצטברות חומרי חקירה רבים, עניין הקלון, התלהמויות ציבוריות ועוד. הוא שיבח את מזוז ואמר כי הוא "אמיץ וישר דרך. אבל הוא היה צריך להיות יותר אמיץ ולסגור את התיק". לדבריו, "מצאנו את התיק עם כתב אישום מנופח מאד. זה גם מה שסיבך את הפרקליטות".

לביא שיבח גם את משפחתו של קצב. לדבריו, "מדובר במשפחה גדולה ותומכת שהייתה מעורבת מאד בתהליך המשפטי. בניו עזרו לו מאד וקראנו להם 'העו"ד הרביעי'". הוא ציין כי בצוות הפרקליטים של הנשיא "ממש לא חוששים" מבקשתה של א' מבית הנשיא להחזירה לכתב האישום. "אין לה מקום בכתב האישום וזה רק יבזה ויחליש את הפרקליטות".

לסיום אמר לביא כי הנשיא לשעבר מתחרט "על הרבה מאד דברים לא פשוטים. בראשית הפרשה הוא נתן חומרי חקירה שהיו יכולים להיות פצצות. אבל השתמשו בזה נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully