וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתפתל: "התנסחתי לא נכון"

המתמודד הדמוקרטי הודה ששגה כשכינה את תושבי עיירות פנסילבניה "מרירים". השערורייה עלולה לפגוע בסיכוייו בפריימריז

ברק אובמה, המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ניסה להרגיע היום (שבת) את הרוחות בעקבות התבטאויותיו בפנסילבניה, והודה כי השתמש במילים הלא נכונות כדי לתאר את הלך רוחם של תושבי העיירות במדינה.

"אתה נכנס לערים הקטנות הללו בפנסילבניה וכמו כל עיר קטנה במערב התיכון של ארה"ב, אתה נתקל באבטלה הולכת וגדלה כבר 25 שנה. לכן, אין זה פלא שהם מרירים ונאחזים בדת או בנשק", אמר אובמה אמש. בתגובה אמרה יריבתו הסנטורית הילרי קלינטון, כי "אובמה הוא אליטיסט שחושף כעת את עמדותיו האמיתיות כלפי מעמד הביניים של ארה"ב". לדבריה, "אם אתה רוצה להיות הנשיא של כל האמריקנים, אתה צריך לכבד את כל האמריקנים".

היום מיהר אובמה להסביר כי לא השתמש בניסוח הנכון כדי לתאר את הכעס והתסכול שחשים תושבי עיירות קטנות כלפי הכלכלה וכשלון הממשלה לעזור להם. "אמרתי משהו שכולם יודעים שהוא נכון, וזה שיש קבוצה גדולה של אנשים בעיירות בפנסילבניה, באינדיאנה או בעיר הולדתי באילינוי, שחשים מרירים".

"אז אמרתי שזה ידוע שאם אתה מריר אתה פונה למה שאתה יכול לסמוך עליו. אז אנשים מצביעים בעד החזקת נשק, או הם מוצאים נחמה באמונתם או במשפחה ובקהילות שלהם", אמר אובמה. "אבל לא אמרתי את זה בצורה טובה כפי שהייתי צריך לומר".

השערורייה-זוטא עלולה להקטין את סיכוייו של אובמה לנצח בפריימריז בפנסילבניה, שיתקיימו ב-22 באפריל. קלינטון נהנתה בעבר מיתרון על פני אובמה בסקרים אך התדרדרה לארבע או שש נקודות במדינה שנאבקת באבטלה, עם מספר רב של מצביעי "צווארון כחול" שהיו ידועים כתומכיה המרכזיים של קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully