וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לווין ריגול חשף אתר טילים סודי באירן

על פי מומחים שניתחו את תמונות הלווין, האתר משמש לפיתוח טיל בטווח 6,000 ק"מ. טיל ניסוי שוגר ממנו בתחילת פברואר

תמונות מלווין ריגול חשפו לכאורה אתר טילים סודי באירן, המשמש לפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח שמסוגלים להגיע למטרות שונות ברחבי אירופה – כך מדווח הבוקר העיתון "טיימס" הבריטי. תמונות הלווין מראות את האתר ממנו שוגר בתחילת חודש פברואר טיל ניסוי אירני, אתר שלא היה מוכר עד כה, 230 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן.

לטענת הרשויות באירן, הטיל ששוגר, "קאבושגר 1", קשור רק לתוכנית החלל האירנית. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד השתתף בשיגור החגיגי ודיבר במהלכו על תוכנית החלל. ואולם, מומחים שניתחו את תמונות הלווין החדשות גילו מספר מבנים "מסקרנים" באתר. לדבריהם, מהתמונות עולה כי באתר הזה מרכזת אירן את מאמציה לפתח טיל בטווח 6,000 ק"מ.

לדברי המומחים, עולה מכך כי פיתוח תוכנית החלל האירנית למעשה מאפשר לטהרן להתמחות בבניית טילים ארוכי טווח, בדומה למה שעשתה צפון קוריאה. ד"ר ג'פרי פורדן, עמית מחקר ב-MIT, הוסיף כי ניתן להבחין בתמונות הלווין במבנה שנבנה באחרונה, ודומה מאוד בצורתו ובגודלו למבנה המשמש לאחסון טילים ארוכי טווח במתקן בצפון קוריאה.

"טיל ארוך טווח תוך 5 שנים"

לדברי ד"ר פורדן, טיל הקאבושגר ששוגר – גרסה נוספת של טילי השיהאב B3, המתבססים על טכנולוגיה צפון קוריאנית – אינו מעיד על התקדמות טכנולוגית משמעותית בתחום באירן. "ואולם, הוא כן מעיד על התפתחויות עתידיות בתוכנית הטילים האירנית", אמר ד"ר פורדן.

התמונות וניתוחן, על ידי מספר מומחים וביניהם פקח נשק לשעבר בעירק, נחשפו לראשונה במגזין המקצועי לענייני מודיעין "Jane's Intelligence Review". עורכת המדור Jane's Proliferation באותו מגזין, אביטל יוחנן, אמרה כי מניתוח התמונות עולה שאירן רחוקה רק חמש שנים מפיתוח טיל לטווח של 6,000 ק"מ. ההערכה הזו תואמת את הערכות המודיעין האמריקאיות, שהביאו לתוכנית הצבת הטילים-נגד-טילים במזרח אירופה, שמקדם הנשיא ג'ורג' בוש, ומיועדת להסתיים בשנת 2013.

לפי מומחי "Jane's Intelligence Review", תמונות הלווין מוכיחות גם כי טיל הקאבושגר אינו חלק ממרכז חלל אזרחי, אלא מתוכנית סודית לפיתוח טילים ארוכי טווח. לדברי ד"ר פורדן, מבחינת אתר השיגור עולה כי הוא חלק מקומפלקס המתפתח במהירות, "מאובטח ברמה גבוהה מאוד", ונראה כי הוא "מתקן אסטרטגי חשוב ומרכזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully