וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר הקלות נוספות לפלסטינים

שר הביטחון יביא לאישור הממשלה בקשה למתן היתרים להעסקת עובדים פלסטינים בישראל, כחלק מההבטחות שנתן לקונדוליזה רייס

שר הביטחון אהוד ברק יביא לאישור הממשלה בתחילת השבוע הבא בקשה למתן היתרים להעסקת עובדים פלסטינים מהגדה המערבית, לצורך עבודה בענף הבניין. מדובר בחלק מחבילת ההקלות שהוצגה על ידי ברק למזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס ולראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד בפגישתם בירושלים לפני כשבועיים.

ברק התנה את מתן האישורים בכפוף למגבלות הביטחון ובהתאם לקריטריונים של זרועות הביטחון. כיום מועסקים בישראל 20 אלף עובדים פלסטינים בעלי היתרים, מתוכם 14 אלף בענף הבנייה. לאור הביקוש לכוח אדם בענף הבנייה, מציע ברק להגדיל את המכסה ב-5,000 עובדים נוספים.

במהלך הפגישה בין ברק לרייס, העביר שר הביטחון לידי מזכירת המדינה חוברת בה מצוינות שורת ההקלות הביטחוניות המתוכננות באזור הגדה. בין אלו: הורדת מחסומים, העברת 25 שריוניות לכוחות הביטחון הפלסטיני, מתן הקלות לבכירים פלסטינים במעברים, העברת השליטה בג'נין לפלסטינים, בניית שכונה חדשה ליד רמאללה ושורת פרויקטים כלכליים לרווחת האוכלוסייה המקומית, ביניהם גם הגדלת מכסת העובדים בישראל.

לפני כשבוע הוסרו עשרה מחסומים בגדה על מנת להקל על האוכלוסייה הפלסטינית. הסרת המחסומים באה גם היא בעקבות הבטחתו של ברק לרייס. בפגישה אמר ברק, כי "עלינו להקל על חייהם של הפלסטינים בגדה אפילו במחיר של סיכון מחושב".

בתוך כך, במערכת הביטחון הוחלט כי מסוף הדלקים בנחל עוז יישאר סגור בימים הקרובים ולא יתאפשר מעבר של דלקים אל תוך הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully