וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' מבית הנשיא: "לכלול אותי בכתב האישום"

לאחר ביטול עסקת הטיעון, פנתה המתלוננת ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו שיחזיר את תלונתה לכתב האישום המתוקן

(צילום: נטע גרנות ואיריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המתלוננת א' מבית הנשיא, שהתלוננה נגד נשיא המדינה לשעבר משה קצב על אונס, פנתה הערב (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז באמצעות עורך דינה אלדד יניב, בדרישה לבחון מחדש את כתב האישום החדש שיגובש נגד קצב, על מנת שיצרף אותה לכתב האישום. כזכור, תלונתה של א' לא נכללה בסופו של דבר בכתב האישום שהמדינה הגישה נגד קצב.

במכתב ששלח עו"ד יניב למזוז הוא דורש שהיועמ"ש יזמן אותו לדיון, על מנת "לתת למרשתי את הזכות הבסיסית להגן על זכויותיה". אלדד מבקש עוד לעיין בכל חומר החקירה הרלוונטי לעיניינה.לדבריו, א' "אינה מתנגדת להשלמת החקירה, לרבות עימות בינה ובין נשיא המדינה לשעבר".

לפני מספר חודשים אמר מזוז, כי צוות הפרקליטים שעסק בתיק הנשיא קצב צמצם מאוד את מסגרת החשדות של המתלוננת א' כבר בשלב הראשון לחקירה. "הגדרנו את התיק כבעייתי. הוא היה על סף סגירה", אמר. "כבר בינואר, היה ברור שלגרסה שא' נתנה במשטרה אין הרבה תימוכין ויש הרבה סתירות".

"היה לי ברור שגרסת נשיא המדינה לשעבר משה קצב, לפיה לא היה לו כל קשר עם המתלוננת א', היא אינה נכונה, והאמנתי לגרסה של א'. אנו חושבים שהיא עדה אמינה, אך יש קשיים בעדות שלה, וידענו לאורך כל הדרך שיש לנו תיק בעייתי", הסביר.

מזוז מאמין לא'

לדברי מזוז, מחומר הראיות עולה, כי בין א' וקצב היתה מערכת יחסים שחורגת מהרגיל, כנראה כוללת יחסי מין. "השאלה היתה האם היתה הסכמה, ניצול יחסי מרות או אונס. לא הצלחנו לבסס תשתית ראייתית להוכיח את הנקודה הזו, ולכן החלטנו בקונצנזוס די רחב לסגור את התיק הזה", אמר מזוז. "אני חושב שא' היתה קורבן במערכת היחסים הזאת, אבל אי אפשר היה לבסס כתב אישום על עדותה", סיכם.

מזוז הוסיף כי בפרקליטות הבהירו אתמול שאם הנשיא לא יעמוד בפני בית המשפט ויאמר בצורה ברורה שהוא אשם, לא תהיה עסקת טיעון. "מעשה מגונה זה לא חיבוק או ליטוף, אלא מעשה שנועד לסיפוק או ביזוי מיני. קצב ידרש להודות בכל הסעיפים", אמר. "כשהחלטתי על חתימה על עסקת טיעון, ידעתי שקיבלתי את ההחלטה הלא פופולרית, אבל אני חושב שאני לא אמור לקבל את ההחלטה לפני סקרי דעת קהל".

"ברור לי שמדובר באדם שביצע עבירות מין במשך שנים רבות, גם אם הוא מכחיש", אמר מזוז על קצב. "הציבור צריך לדעת שיש הבדל בין מציאות משפטית ומציאות עובדתית. המציאות המשפטית היא מוגבלת יותר, ולכן גם במצב שיש לנו ראיות שונות, עדויות שמיעה וכו', כל אדם יכול להשתכנע שיש פה עבריין מין סדרתי אבל בבית משפט זה לא מספיק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully