וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המפסיד הגדול מביטול עסקת הטיעון?

בעקבות החלטת קצב לסגת מעסקת הטיעון עליה סוכם, מי לדעתכם המפסיד הגדול בכל הסיפור: הנשיא לשעבר או היועמ"ש?

היום הודיעו פרקליטיו של הנשיא לשעבר משה קצב, כי החליטו לסגת מעסקת הטיעון עליה סיכמו עם פרקליטות המדינה, במסגרתה הואשם בהטרדה מינית וביצוע מעשים מגונים בשתי עובדות. כעת נסללת הדרך להגשת כתב אישום באשמה חמורה יותר. אז מי בעצם המפסיד הגדול בכל הסיפור? האם זה היועץ המשפטי לממשלה, שספג ביקורת חריפה ביותר על החלטתו לסגת מכתב האישום המקורי וללכת על עסקת טיעון הכוללת סעיפים קלים בהרבה? או אולי דווקא קצב, שוויתר על התחמקות מעונש מאסר וייאלץ להיאבק על חפותו במשך זמן רב, ואולי אף יואשם באונס למרות שמבחינה ציבורית כבר שילם מחיר כבד?

משה קצב (אורי טננבאום)

אחרי שכבר נדמה היה שאי אפשר לשנוא אותו יותר בגין יחסו לנשים שעבדו תחתיו, הוא הוכיח שבכל זאת אפשר: נוסף על ביזוי אותן נשים, הוא גם ביזה את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.


אחרי שעורכי דינו אילצו את מזוז לגבש עסקת טיעון מבישה בפרשה, ואחרי שהפרקליטות נאלצה להגן עליה בבג"ץ, כעת הוא מתנער מהעסקה ורוצה ש"האמת תצא לאור".


בעשותו כן הוא מצטייר כמניפולטור חסר מעצורים, שביצע תרגיל מסריח. בנוסף, הוא מסתכן בכך שלמרות התרגיל, בית המשפט יגזור עליו מאסר בפועל - אם יורשע.

מני מזוז (תום גולדהנד)

החלטתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, לבטל את עסקת הטיעון מחזירה את תפוח האדמה הלוהט שנקרא – כתב האישום של קצב, היישר חזרה לידיו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. נראה כי הביקורת שהופנתה אל מזוז בפעם הראשונה, כשהחליט על עיסקת הטיעון היא רק ה"סיפתח" לקראת מחול השדים שעומד להתרחש כעת.


אם יחליט מזוז להשאיר את כתב האישום כפי שהוא, יזכה לביקורת קשה מצד כמעט כולם – חברי כנסת, עיתונאים, משפטנים ובעיקר ארגוני נפגעות תקיפה מינית. אם יחליט להגיש כתב אישום מורחב יותר, יהיה זה תורם של פרקליטי קצב לשחרר את חרצובות לשונם ולהטיח ביקורת קשה בהחלטה.


נראה שמשה קצב עשה היום בבית המשפט בית ספר מתקדם ליועץ המשפטי לממשלה, כאשר החליט בדקה התשעים שהוא שובר את הכלים ולא מוכן לשחק במגרש של עסקת הטיעון שרקחו עבורו פרקליטיו והפרקליטות. קצב מצטייר כעת בעיני הציבור כמי שאינו מוכן להודות במה שלטענתו לא עשה. לא משנה מה יחליט מזוז - מהפרשה הזאת הוא לא ייצא טוב.

  • עוד באותו נושא:
  • שאלת היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully