וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סכסוך עבודה חדש באוניברסיטאות

בעקבות כוונת האוצר לקצץ בשכר העובדים המנהליים, מאיימת ההסתדרות להכריז על הסכסוך. "לא נסכים לצעדים חד צדדיים"

ההסתדרות מאיימת להכריז על סכסוך עבודה ארצי באוניברסיטאות, אם לא ייפתח משא ומתן מיידי בעקבות כוונת משרד האוצר לקצץ את שכר העובדים.

הסכסוך צפוי לכלול את אוניברסיטאות תל-אביב, בר-אילן, הטכניון בחיפה, אוניברסיטת חיפה, מכון ויצמן, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן-גוריון, בהן מועסקים 12 אלף עובדים מנהליים וטכניים.

לפני שלושה שבועות פנה סגן הממונה על האוצר, שמואל נחמני, אל ועדי העובדים באוניברסיטת תל אביב, בר אילן והטכניון בטענה לקיום חריגות שכר של עובדים רבים. נחמני ביקש מהנהלות האוניברסיטאות ומראשי הוועדים לספק לו תשובות בטרם יקבל החלטות על הפחתת שכר. הוא התבסס בפנייתו על חוק יסודות התקציב, המסמיך את הממונה על השכר להפחית שכר בכל מקרה בו נמצאה חריגה מהכללים המקובלים בשירות הציבורי.

ההסתדרות טוענת בתגובה, כי פנייתו של נחמני נעשתה ללא סמכות, שכן האוניברסיטאות הן גופים אוטונומיים ועצמאיים במסגרת תקציבם, ולא ניתן להפעיל לגביהם את כלי הביקורת הקבועים בחוק יסודות התקציב. בהסתדרות מציינים גם, כי החוק חל רק על הסכמים שנחתמו משנת 1993, ואילו ההסכמים עם עובדי האוניברסיטאות נחתמו קודם לכן.

"מדובר בפנייה שאינה בתום לב בניגוד לנורמות ההידברות שגם ההסתדרות מחויבת אליהן", אמר היום יו"ר חטיבת עובדי המוסדות להשכלה גבוהה בהסתדרות המעו"ף, יורם ארנשטיין. "אנו לא נסכים לצעדים שנעשים בצורה חד-צצדית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully