וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר יועצי קלינטון התפטר

מארק פן, ששימש כאסטרטג הראשי בקמפיין, נאלץ להתפטר לאחר שהתברר כי במקביל ייצג את ממשלת קולומביה וקידם עמה הסכם סחר

האסרטג הראשי במטה הבחירות של הילרי קלינטון, מארק פן, הודיע הלילה (שני) על התפטרותו. זאת, לאחר שהתברר כי במקביל לעבודתו עם קלינטון, פן גם ייצג את ממשלת קולומביה בעניין כינון הסכם סחר חופשי בין קולומביה לארצות הברית. "לאור האירועים של הימים האחרונים, החליט מר פן לפרוש מתפקידו", נמסר בהודעה רשמית מטעם מטה קלינטון.

עיקר הביקורת שהוטחה בפן, נובעת מהתנגדותה הפומבית והנחרצת של הילרי להסכם הסחר החופשי עם קולומביה. יריביה של קלינטון מתוך המפלגה הדמוקרטית ומחוצה לה האשימו אותה במוסר כפול. קלינטון התנגדה להסכם הסחר החופשי עם קולומביה מחשש שהוא יפגע בפרנסתם של עובדים אמריקאים רבים. פן, שימשיך לשמש כיועץ חיצוני לקלינטוןן, הודה כי אכן שימש כלוביסט מטעם ממשלת קולומביה. הוא גם התנצל על כך והסביר זאת כ"טעות בשיקול דעת שלא תחזור על עצמה".

במטה הבחירות של קלינטון חוששים כי השערוריות שנקשרו לשמה של המועמדת בתקופה האחרונה עלולות לעלות לה בהפסד בפריימריז המכריעים בפנסילבניה בסוף החודש. רק אתמול הסתבכה קלינטון בעוד פליטת פה, לאחר שהתברר כי מקרה עליו סיפרה בנאומיה אודות אישה הרה שנקלעה למצוקה בבית חולים כלל לא ארע.

"השלומפר של וושינגטון"

שמו של פן עלה לכותרות אתמול, לאחר שדווח כי ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון מעוניין לשכור את שירותיו. פן, בנו של חקלאי ומגדל תרנגולות פולני, עלה לגדולות לאחר שעזר לביל קלינטון להיבחר לנשיא ארצות הברית ב-1996.

פן בן ה-54 ידוע בוושינגטון בכינוי "שלומבו" ו"פן הגדול", על רקע סגנון לבושו המרושל. אחד מחבריו אמר כי לפן "מנת המשכל של ביל גייטס, אך אינטליגנציה רגשית של חציל". פן עבד בעבר בעבור לקוחות שנויים במחלוקת, כגון ממשלת קולומביה, החונטה הצבאית בארגנטינה וראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני.

זו אינה הפעם הראשונה שבכירים בקמפיין של קלינטון עוזבים את תפקידיהם: לפני כחודשיים פוטרה מנהלת הקמפיין, פטי דויל, בעקבות אי שביעות רצון מהתנהלותה. גם ג'רלין פרארו, ששימשה כיועצת בכירה לקלינטון, נאלצה לעזוב את תפקידה לפני כחודש לאחר שאמרה כי אובמה לא היה זוכה לפופולריות רבה כל כך, לו היה לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully