וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: האופוזיציה דורשת התערבות בינ"ל

לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות במדינה, דורשות מפלגות האופוזיציה כי האו"ם יתערב וימנע ממוגאבה להכתיב את התוצאות

מפלגת האופיזציה בזימבבואה דורשת התערבות מיוחדת של הא"ם בסיבוב השני לבחירות לנשיאות במדינה. נלסון צ'מיסה, דובר המפלגה לשינוי דמוקרטי, אמר בראיון ל-CNN כי התערבות האו"ם הינה הכרחית כדי למנוע שהנשיא המכהן רוברט מוגאבה לא ינקוט באלימות ובאיומים כדי להבטיח את הישארותו בתפקיד. "אנו פונים לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד לאו"ם כדי לעצור את מסע ההפחדה של מוגאבה".

בסיבוב השני בבחירות לנשיאות יתמודדו הנשיא המכהן מוגאבה ומועמד האופוזיציה, מורגן צוונגיראי. זאת, לאחר שבסיבוב הראשון אף אחד בין המועמדים לא הצליח לגרוף תמיכה של למעלה מ-50%.

מקורביו של מוגאבה חלוקים באשר לדרך ההתנהלות העדיפה של הרודן ששולט במדינה כבר 28 שנים. יש הסבורים כי הוא צריך לשמור על תפקידו, ולעומתם יש הסבורים כי בתנאים מסוימים עליו להודיע על פרישתו מהמירוץ. ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי מוגבה מוכן להתפטר בתמורה לערבויות שלא יישפט על פשעי עבר.

מפלגות האופוזיציה האשימו כי מוגאבה וכוחות הביטחון הסרים למרותו ניסו להכתיב את תוצאות הבחירות עוד בסיבוב הראשון, ונקטו באלימות כלפי פעילים מהאופוזיציה. ארגוני זכויות אדם ומדינות רבות במערב, בהן בריטניה וארה"ב, גינו את דרך הפעולה של מוגאבה וקראו לקיום הליך הוגן של בחירות במדינה.

באופוזיציה בזימבבואה וכן במדינות אחרות מתקשים להאמין שמוגאבה יזכה בבחירות, אחרי שהוביל את זימבבואה לסף התרסקות. האינפלציה במדינה הגיעה השנה ל-100 אלף אחוז. המדינה מוכת רעב ואיידס ורבים מאשימים את מוגאבה באחריות ישירה לקטסטרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully