וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרגיל העורף - כיסוי לתקיפה ישראלית"

צבא לבנון וחיזבאללה העלו את הכוננות לרמת שיא לקראת תרגיל מוכנות העורף, שיתחיל בשבוע הקרוב. ישראל הבהירה: התרגיל אינו בעל כוונות עוינות

ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, ביקש בימים האחרונים מכוחות יוניפי"ל בגבול עם ישראל לשמור על "עירנות גבוהה", מתוך חשש כי תרגיל העורף הגדול, שמתכונן בישראל במהלך השבוע הקרוב, ישמש כיסוי ל"פעולות צבאיות מצד ישראל שעלולות להגביר את המתח בין המדינות". כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. במקביל, העיתון הסעודי "אל-ווטן" מדווח מפי מקורות לבנונים בכירים כי חיזבאללה העלה כוננות לקראת תרגיל מוכנות העורף.

סניורה גם הנחה את צבא לבנון להגביר את הכוננות לקראת התרגיל הצפוי ול"הגן על אזרחי לבנון מפני פעולות תוקפניות מצד ישראל". בהודעה, שפרסמה לשכתו של סניורה, הובע החשש כי ישראל תנצל את התרגיל כדי לשנות את תנאי החלטת האו"ם 1701, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה.בתגובה, הבהירו גורמים בכירים בישראל לכוחות יוניפי"ל כי התרגיל הצפוי אינו בעל כוונות עוינות.

במסגרת התרגיל, שנערך כלקח ממלחמת לבנון השנייה, תתכנס מחר ישיבת ממשלה מיוחדת שבמהלכה תתרגל הממשלה סימולציות שונות של מצבי חירום, בהם ירי טילי קרקע-קרקע בלתי קונבנציונליים. שיאו של התרגיל יהיה ביום שלישי כאשר בשעה עשר בבוקר תופעל מערכת הכריזה הארצית וצפירה עולה ויורדת תושמע בכל הארץ. בימים רביעי וחמישי יתבצעו תרגילים שונים של חיילי פיקוד העורף וגורמי הביטחון, ביניהם תרגול מצבי חירום כגון הפצצה או רעידת אדמה, במפעלים במפרץ חיפה בהם מאוחסנים חומרים מסוכנים. כמו כן יתורגלו בערים המרכזיות נפילות של טילי קרקע-קרקע כימיים.

בתוך כך, בימים האחרונים נרשמה מתיחות שיא בגבול הצפון ובעיתונות הערבית אף פורסם כי סוריה גייסה כוחות מילואים מחשש לתקיפה ישראלית. אתמול פורסם כי ישראל וסוריה החליפו ביניהן מסרי הרגעה, מלווים באזהרות הדדיות מפני תוצאותיה של התלקחות חדשה באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully