וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: ישראל תושפע משמעותית מהמשבר בארה"ב

”אני צופה האטה בכלכלה הישראלית, אולם אני בטוח שנפיק לקחים מהמשבר”, אמר נגיד בנק ישראל בראיון לסוכנות "בלומברג"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר אמש בראיון טלויזיה לסוכנות "בלומברג" כי המיתון וההאטה הכלכלית שאליהם נקלעה ארצות הברית תשפיע על ישראל ועל יתר העולם באופן משמעותי. לטענתו, "על אף שישראל נהנתה מצמיחה כלכלית מרשימה ב-15 השנה האחרונות, אני צופה האטה כמעט ודאית בכלכלה הישראלית". לדבריו, "הצמיחה הכלכלית בישראל צפויה להיות 3.2% השנה שזהו קצב הצמיחה הנמוך ביותר משנת 2003".

על השאלה כיצד הוא מתכוון למנוע מיתון גם בישראל, ענה פישר: "אנו צריכים לוודא שהבנקים הישראלים יישארו חזקים. כמו כן, אנו מאוד מודאגים מהתחזקות השקל ועשינו פעולות כדי למנוע זאת. בנוסף, אנו מנסים לעזור לממשלה לשמור על מסגרת התקציב". "בנק ישראל מגבש חוק חדש באופן עצמאי מהאוצר ותפקידו של הבנק יעבור שינויים", ציין פישר. לדבריו, "אני בטוח שנפיק לקחים מהמשבר הנוכחי". עוד אמר, כי לדעתו צריכות להיות סמכויות פיקוח נוספות לבנק ישראל.

בהערכה כללית ציין פישר כי לדעתו, כעת אנו רואים את סיומו של השלב הראשון של ההאטה בכלכלה העולמית ושל תחילת המיתון בארצות הברית, ומכיוון שמדובר במשבר חריג שנובע בעיקר מכלכלת ארה"ב, ניאלץ להתמודד עם בעיות רציניות יותר. עם זאת, הביע פישר אופטימיות ואמר, כי הוא מאמין שהבנק המרכזי של ארה"ב יצליח לייצב את המשבר והדבר כבר החל כשהתערב במניעת קריסתו של הבנק בר סטרנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully