וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: התחדשו מהומות הנזירים הטיבטים

לפי הדיווחים, לפחות 8 מפגינים נהרגו מאש המשטרה הסינית כש-700 בני אדם השתתפו בהפגנה. במהומות נפצע אנוש איש ממשל מקומי

"המהומות של הנזירים הטיבטים התחדשו היום (שישי) במחוז סצ'ואן שבדרום סין", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית. לפי הדיווחים כוחות הביטחון הסינים ירו יריות אזהרה לעבר המפגינים מחשש שיפגעו בהם. במהומות נפצע באורח אנוש איש ממשל מקומי.

על פי דיווחים של ארגון המזוהה עם ההנהגה הטיבטית, במהומות נהרגו שמונה מפגינים מאש המשטרה הסינית, כשלפחות 700 בני אדם השתתפו בהפגנה. המפגינים הטיבטים מוחים על מעצרם של שני נזירים על ידי המשטרה. לטענת המפגינים, הנזירים נעצרו לאחר שנמצאו עליהם תמונות של הדלאי לאמה. כמו כן, סין הודיעה אתמול, שיותר מ-1,000 בני אדם נעצרו או הסגירו עצמם לאחר שהשתתפו בחודש שעבר במהומות בבירת טיבט, להסה.

השבוע אמרה איירין קהאן, המזכירה הכללית של "אמנסטי אינטרנשיונל", עם פרסום דו"ח חדש של הארגון על מצב זכויות האדם בסין, כי "המשחקים האולימפיים אינם מהווים זרז לרפורמות הנחוצות בסין, אלא אם כן יינקטו צעדים דחופים לתיקון המצב. מורשת חיובית של זכויות אדם למשחקים האולימפיים בבייג'ין נראית בלתי ניתנת להשגה".

לפי הדו"ח, הרשויות הסיניות מתנכלות לפעילי זכויות אדם במדינה שמוחים על הפרת זכויות או על קיום המשחקים האולימפיים בבייג'ין. ההתנכלויות באות לידי ביטוי במעצרים של אלפי פעילים או בגירושם מהבירה. לדברי הארגון, הרשויות מבצעות "ניקוי" לקראת האולמפיאדה – דרך פעולה שמזכירה את מדיניות הממשל הסיני "השגחה והשבה למולדת". הכוונה היא למערכת מעצרים שבוטלה ב-2003 ושנועדה להשיב למחוזותיהם המקוריים פועלים סינים שהיגרו בתוך תחומי המדינה. ביטול המדיניות הזו היווה צעד חשוב למען זכויות האדם במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • טיבט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully