וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו”ח תלונות הציבור: הביטוח הלאומי בראש

34% מהתלונות המוגשות לנציב תלונות הציבור נמצאו מוצדקות, עלייה של 2% לעומת שנה שעברה. עוד בראש: האוצר והמשטרה

34% מהתלונות המוגשות לנציב תלונות הציבור נמצאו מוצדקות – כך עולה מהדו"ח השנתי של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מיכה לינדנשטראוס, שהוגש הבוקר (רביעי) לוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת.

בשנה שעברה נמצאו מוצדקות רק 32% מהתלונות. בין הגופים ששיעור התלונות נגדם נמצא מוצדק בולטים במיוחד משרד התחבורה - 64% תלונות מוצדקות, משטרת ישראל, רשות השידור, משרד האוצר ומשרד הבריאות.

מספר התלונות שהוגשו השנה לנציבות תלונות הציבור עומד על 9,749. הגופים המובילים בתלונות המוגשות נגדם הם המוסד לביטוח לאומי - נגדו הוגשו 998 תלונות, משטרת ישראל – נגדה הוגשו 557 תלונות, מערכת בתי המשפט, משרד האוצר ומשרד הפנים.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר בתגובה לדו"ח כי "המוסד מטפל בכעשר מליון פניות בשנה בכל ערוצי השירות. מספר התלונות יחסית לנפח הפעילות של המוסד אינו גבוה. על-פי דו"ח הנציבות אחוז התלונות המוצדקות הוא מהנמוכים ביותר ביחס למשרדים האחרים, בסך הכול 263 תלונות בשנה, מול כ-2.7 מליון מקבלי קצבאות. כל אחת מהתלונות מטופלת ונבדקת במהירות וביעילות באופן פרטני ומופקים ממנה לקחים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה משקיעה את מיטב משאביה לשיפור השירות והעלאת הביטחון האישי של הציבור, הן בהיבט המבצעי האכיפתי והן במישור ההסברתי בקרב השוטרים, במסגרתו מתקיימות סדנאות והדרכות, רענון הנחיות ופיתוח הליך גישור בין השוטר לאזרח, ולראייה - ירידה של כ-10% במספר התלונות שהתקבלו בשנת 2007 . להדגיש, כי כל תלונה נבחנת לגופה ומופקים הלקחים הנדרשים הן ברמה הפרטנית והן ברמה המערכתית".

כמו כן, ביררה הנציבות 56 תלונות שהגישו חושפי פרשות שחיתות. בין המקרים שטופלו - הצו הזמני שניתן לחשב הכללי לשעבר ירון זליכה, ומקרה מעיין אגם, שחשפה שחיתות בהסתדרות העובדים הלאומית. בשל מגבלות החוק לא היה יכול לינדנשטראוס להעניק להם צו הגנה, אך הוא יזם הצעת חוק, לפיה במקרים המתאימים יוכל הנציב לברר תלונה על ארגון עובדים ולתת הגנה גם לעובדים בארגונים שחשפו מעשי שחיתות.

על פי החוק, רשאי כל חבר כנסת להגיש תלונה על מעשה הפוגע במישרין בזולת. בשנת 2007 הוגשו לנציבות 83 תלונות מחברי כנסת, לעומת 17 בלבד ב-2006. לרובן הגדול של התלונות אחראי ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), שהגיש 70 תלונות סך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully