וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמנסטי: החמרה במצב זכויות האדם בסין

לטענת הארגון הבינלאומי, הרשויות הסיניות מתנכלות לפעילי זכויות אדם שמוחים על קיום המשחקים האולימפיים בבייג'ין

"המשחקים האולימפיים אינם מהווים זרז לרפורמות הנחוצות בסין, אלא אם כן יינקטו צעדים דחופים לתיקון המצב. מורשת חיובית של זכויות אדם למשחקים האולימפיים בבייג'ין נראית בלתי ניתנת להשגה". כך אמרה אמש (שלישי) איירין קהאן, המזכירה הכללית של "אמנסטי אינטרנשיונל", עם פרסום דו"ח חדש של הארגון על מצב זכויות האדם בסין.

לפי הדו"ח, הרשויות הסיניות מתנכלות לפעילי זכויות אדם במדינה שמוחים על הפרת זכויות או על קיום המשחקים האולימפיים בבייג'ין. ההתנכלויות באות לידי ביטוי במעצרים של אלפי פעילים או בגירושם מהבירה. לדברי הארגון, הרשויות מבצעות "ניקוי" לקראת האולמפיאדה – דרך פעולה שמזכירה את מדיניות הממשל הסיני "השגחה והשבה למולדת". הכוונה היא למערכת מעצרים שבוטלה ב-2003 ושנועדה להשיב למחוזותיהם המקוריים פועלים סינים שהיגרו בתוך תחומי המדינה. ביטול המדיניות הזו היווה צעד חשוב למען זכויות האדם במדינה.

לדברי מזכ"לית הארגון, איירין קהאן, "הדיכוי של פעילי זכויות האדם הוחמר ולא הופחת בגלל האולימפיאדה". "מעשים אלה", הוסיפה, "מעוררים שאלה האם רשויות סין באמת רציניות לגבי התחייבויותיהן לשפר את זכויות האדם בסין לקראת האולימפיאדה".

בנוסף, עולה מדו"ח "אמנסטי", כי רשויות סין השתמשו בכוח מופרז, ולעתים קטלני, כדי לפזר את המפגינים בטיבט והמחוזות הסמוכים לה. מחברי הדו"ח גם מבקרים את "חוסר גישה הכמעט מוחלט לעיתונות בטיבט וסביבתה, שגרמו לא רק לקושי בדיווח ובסיקור אלא להפרת ההבטחה הרשמית ל'חופש עיתונות מוחלט' לקראת המשחקים האולימפיים.

ארגון זכויות האדם הבינלאומי קורא לסין לאפשר גישה מיידית לחוקרי או"ם ומשקיפים עצמאיים אחרים לטיבט והאזורים הסובבים אותה. כמו כן, תובע הארגון להפסיק את השימוש במעצרים שרירותיים, איומים והטרדות של פעילים, לסיים את המעצרים המנהליים, לאפשר סיקור עיתונאי חופשי לכל העיתונאים בכל סין ולשחרר את כל אסירי המצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully