וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: מוגאבה מואשם בהטיית הבחירות

על רקע העיכוב בפרסום תוצאות הבחירות, האשימו מפלגות האופוזיציה את הנשיא בהטיית הבחירות. מוגאבה: "זהו נסיון הפיכה"

מפלגות האופוזיציה בזימבבואה האשימו הלילה (שני) כי העיכוב בפרסום התוצאות לבחירות במדינה, נובע מהטייתן לטובת הנשיא רוברט מוגאבה. " ברור לכולם שמוגאבה הפסיד בבחירות, ועכשיו מקורביו מנסים להרוויח זמן כדי להטות את התוצאות", אמר בכיר במפלגת האופוזיציה. לדבריו, "הפעם אנו לא מוכנים לוותר כמו בבחירות הקודמות ולא נקבל את הזיופים של מוגאבה".

בוועדת הבחירות ,שמונתה על ידי מוגאבה, ניסו להגן על הדחייה בפרסום התוצאות ואמרו כי היא נובעת מספירה מדויקת של הקולות. "הכרחי שהקולות ייספרו כראוי. אנו מודעים לכך שגם במדינה וגם מחוצה לה מצפים לתוצאות, אולם עלינו לנהוג בשיקול דעת כפי שנדרש ממנו במבחן לאומי שכזה", הוסיפו בוועדה.

מיד לאחר הבחירות, מיהרו כבר באופוזיציה להכריז על ניצחון ולהכתיר את מורגן צוונגיראי כנשיא הבא של המדינה. לפי נתונים שמסר טנדיי ביטי, מזכ"ל מפלגת האופוזיציה העיקרית התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC), צוונגיראי הביס את מוגאבה בן ה-84 לאחר 28 שנות כהונתו. בתגובה האשימו מקורביו של מוגאבה את האופוזיציה בניסיון להפיכה: "צוונגיראי מכריז על עצמו כמנצח עוד לפני פרסום התוצאות – זוהי הפיכה ברורה ואנו נטפל בו כראוי", אמר דוברו של מוגאבה. כבר הלילה נרשמה נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון ברחבי המדינה בניסיון למנוע מהומות אפשריות של האופוזיציה.

הנושא העיקרי שעמד על סדר היום בבחירות הוא המצב הכלכלי הירוד במדינה. בשנים האחרונות נרשם במדינה מחסור חמור במוצרי יסוד כגון דלק ומזון, והאינפלציה האמירה לרמות שיא של עשרות אלפי אחוזים. באופוזיציה מפנים אצבע מאשימה לעבר מדיניותו של מוגאבה, ובמיוחד את הלאמת החוות בבעלות תושבים לבנים. מוגאבה מצדו האשים ממשלות זרות בניסיון להתערב בענייני המדינה, ואמר כי המחירים בזימבבואה עלו ללא הצדקה כחלק ממזימה מערבית להדיח אותו מהשלטון. הוא אף האשים כי מפלגות האופזיציה נתמכות בידי ממשלת בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully