וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזמן משחק לרעתו של גלעד שליט"

השר לשעבר ברשות הפלסטינית אמר את הדברים כשהתארח בוואלה! לדבריו, חמאס לא רוצה שישראל תיגרר לפעולה צבאית בעזה

"חטיפת גלעד שליט עלתה לנו יותר מאלף הרוגים ומאות עצורים. חמאס בבעיה והוא לא יכול לשווק עסקה לפלסטינים ללא עשרות אסירים מהזרוע הצבאית שאין להם סיכוי להשתחרר אלא בעסקת חילופי שבויים, אך חמאס לא יוכל להחזיק לעד בשליט. הזמן משחק לרעתו של שליט". כך אמר היום (ראשון) השר לשעבר ברשות הפלסטיני סופיאן אבו זאידה, שהתארח במערכת וואלה! חדשות.

אבו זאידה הוסיף, כי "חאלד משעל לא יכול לקבל כל החלטה על שליט לבדו. הוא יכול לנסות לשכנע את הפלגים בעזה לשחררו אם תהיה עסקה מספקת. תמורת מחיר נמוך, הוא לא יצליח לשחררו גם אם ירצה בכך. מצד שני, הוא לא יוכל למנוע עסקה אם חמאס ברצועה יהיה מעוניין בה".

לטענתו, "אריאל שרון ביצע את ההתנתקות מעזה כדי לחזק את חמאס, על מנת לפגוע ברשות הפלסטינית וכדי להעמיק את האחיזה הישראלית בגדה המערבית".

לשאלה האם יש אפשרות שישראל לא תפעל בעזה ענה, "אני בטוח שחמאס לא רוצה שישראל תיגרר לפעולה צבאית בעזה. עובדה שהוא הפסיק את ירי הקסאמים באופן כמעט מוחלט מאז המבצע של צה"ל. הוא גם מנסה למנוע מארגונים אחרים לירות. מצד שני, ישראל לא רוצה להיכנס לעזה כדי לא להסתבך. אין פתרון צבאי. גם כשצה"ל שלט בפילדלפי היו הברחות של אמל"ח לרצועה".

הוא הוסיף כי "חמאס היא תנועה פוליטית שיש לה מטרות פוליטיות. הם יודעים שהשאיפה להקים מדינה על כל פלסטין ההיסטורית היא כמו השאיפה של הימין לארץ ישראל השלמה. אין סיכוי ושני הצדדים יודעים זאת".

"מי שקובע זה האמריקאים"

על הסכסוך בין פתח לחמאס אמר: "הבעיה שלי עם חמאס היא שהוא מנסה לעשות איסלמיזציה של החברה הפלסטינית ולא פועל להקמת מדינת לאום. ההבדל בינו לבין פתח הוא מהותי, אבל במקום לעזור לזרם הפרגמטי אתם עושים את כל המכשולים כדי להכשילו". לדבריו, הסיבה העיקרית שחמאס גבר על פתח היא בגלל כישלון תהליך השלום ולא בגלל השחיתות ברשות.

"לא פירקו התנחלויות, לא פינו מאחזים. הם אומרים יצאנו מעזה ואחר כך מחליטים להקים עוד שכונות והתנחלויות בגדה", אמר. "אחת הסיבות לכך שיורים רקטות מעזה היא כדי לא לנתק את עזה מההקשר הפוליטי שלה, שהיא חלק מכל פלסטין. סיבה נוספת, היא כדי להראות שהם חזקים ולאו דווקא כדי לפגוע בשדרות. המאבק הוא לא רק על עזה אלא גם על הגדה. הם רואים שהמצור זה הכרזת מלחמה ואין להם איך להגיב אחרת".

על גילויי השמחה ברצועת עזה אחרי הפיגוע בישיבת "מרכז הרב בירושלים" אמר, "אתם צריכים לחשוב בראש של העזתים, החיים תחת מצור כמה שנים ורק המוצרים הבסיסיים מחזיקים אותו בחיים. מאז 2005 יש מאות הרוגים פלסטינים. לפני שבועיים נהרגו 130 איש, רובם אזרחים בפעילות צה"ל בעזה. פתאום הוא רואה שפלסטיני אחד נכנס למרכז הרב והורג 8 ישראלים. פלסטיני שרואה את כל השנאה והסבל שמח על נקמה. כשחיים במצב לא נורמלי גם מתנהגים באופן לא נורמלי".

על המשא ומתן לשלום אמר: "אולמרט יודע לאן אבו מאזן יכול להגיע ולהיפך, אך שני הצדדים לא יכולים להגיע לשלום לבד. מי שקובע זה האמריקאים. הם משחקים אותה כאילו הם נייטרלים שעוזרים לשני הצדדים, אך הם מוטים לטובת ישראל. כמה זמן מנסים לשכנע את ברק להוריד התנחלויות? ברגע שלחצו שזה חשוב לשלום, ברק מיד הודיע על הורדת מחסומים. אם האמריקאים לא יביאו הסכם ויגידו לחתום, לא יהיה הסכם".

לדבריו, "אתמול אישרו מחדש את היוזמה הערבית. אם בן גוריון היה בחיים, אני בטוח שבן גוריון היה לוחץ לקבל את היוזמה הזאת. מה אתם רוצים יותר מהיוזמה? תנו נסיגה מלאה וקבלו שלום מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully