וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ישתתפו באירועי יום האדמה

בכפרים הערבים בגליל מציינים היום 32 שנה לאירועים האלימים בהם נהרגו 6 ערבים-ישראלים. העצרת המרכזית נערכת בכפר עראבה

יום האדמה ה-32 מצוין היום (ראשון) במגזר הערבי-ישראלי. ארגונים ערבים וארגוני זכויות אדם מקיימים משעות הצהרים אירועים לציון היום. משעות הבוקר מתקיימות תהלוכות מחאה מסורתיות בכפרים עראבה, סכנין ודיר חנא. האירוע המרכזי בעראבה יחל בצהרים, באזור השוק של הכפר, והמארגנים צופים שאלפי בני אדם יגיעו להשתתף בו.

גם ביהודה ושומרון מציינים התושבים את יום האדמה. מאות פלסטינים הפגינו ליד מחסום חווארה לאות הזדהות עם הערבים בישראל. המפגינים שבו לאזור שכם לאחר שחיילים ירו לעברם כדורי גומי. לא היו נפגעים.

אירועי יום האדמה נפתחו כבר ביום שישי, כשמאות בני אדם הפגינו ביפו. זו הפעם הראשונה בה התקיימו בעיר אירועים לציון היום. בין המשתתפים בלטו חברי כנסת ואנשי ציבור מהמגזר הערבי, ובראשם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השיח' ראאד סלאח. התושבים, בהם גם יהודים, אחזו דגלי אש"ף, ומחו על "דחיקתם החוצה" מהעיר, על ידי מאות צווי פינוי והריסה שהוצאו למשפחות בשכונת עג'מי, בטענה שבתיהם נבנו שלא כחוק, או שפלשו לבתים קיימים.

יום האדמה מצוין מאז ה-30 במרץ 1976, בעקבות החלטת הממשלה להפקיע 20 אלף דונם של אדמות ערביות באזור סכנין במטרה "לייהד" את הגליל. בתגובה הכריזו ראשי הציבור הערבי-ישראלי על שביתת מחאה שקטה. השביתה התגלגלה למהומות אלימות, שכללו חסימת כבישים וזריקת אבנים ובקבוקי תבערה. המשטרה לא הצליחה להתמודד עם ההפגנות ופנתה לעזרת צה"ל. בהפגנות נהרגו ששה מהמפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully