וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: לא אשתתף בטקס פתיחת האולימפיאדה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצטרפה לגלי המחאה ברחבי העולם. הדלאי לאמה: "יש לחקור את האירועים בטיבט"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצטרפה אמש למחאה ברחבי העולם. שר החוץ הגרמני הצהיר כי הנשיאה לא תשתתף בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג, ונתן את האות להגברת הספקולציות ברחבי העולם לגבי המשך הצעדים של העולם.

ככל שמתקרבים המשחקים האולימפיים גובר הלחץ על המערב להביע את מחאתו כלפי המצב בטיבט, והיום (שבת) גם האיחוד האירופי הכריז כי ידון במצב ויחליט כיצד להתייחס למשחקים. כזכור, בימים האחרונים נשיא צרפת ניקולה סרקוזי הצהיר כי הוא לא פוסל את החרמת המשחקים, ונדמה כי ההחלטה של מרקל תשפיע גם על החלטתו של סרקוזי, כמו גם את ראש ממשלת אנגליה, גורדון בראון.

גם ראש ממשלת פולין, דונלד טושק, הודיע ביום חמישי כי הוא קורא לצעדי מחאה נגד המדיניות הסינית, וגם נשיא צ'כיה ואצ'לב קלאוס הודיע כי הוא שוקל לבטל את נסיעתו לסין.

במסיבת עיתונאים שערך היום המנהיג הטיבטי הגולה הדלאי לאמה בעיר דלהי, האשים את סין בכך שהיא מפיצה תעמולה שגורמת רק להגברת המחאה הטיבטית ובאותו זמן אינה מציגה את האלימות של כוחות הביטחון הסינים כלפי המפגינים הטיבטים. ברויטרס דווח, כי לדבריו, "אנשים מכובדים צריכים להגיע לטיבט ולחקור באופן יסודי ובחופש פעולה מלא את הסיבות לפרוץ המהומות".

בתוך כך, שלטונות סין הודיעו כי הם מוכנים לשלם פיצויים לטיבטים שביתם ניזוק במהומות שפרצו בעיר להסה החודש. המשפחות שנפגעו יפוצו בסכום של 28 אלף דולר. עוד הודיעו השלטונות, כי כל מי שנפצע במהומות יהיה זכאי לטיפול רפואי ללא תשלום.

המחאות בלהסה פרצו ב-10 במרץ ובמהרה הפכו להפגנות אלימות שהתפשטו גם למחוזות הסמוכים. סין הטילה את האחריות למהומות על הדלאי למה. לפי דיווח שלטונות סין, 19 בני אדם נהרגו במהומות, אך נציגי הממשלה הטיבטית הגולה מסרו כי 140 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון הסינים. אתמול, התקשר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לנשיא סין הו ג'ינטאו ודחק בו לפתוח בדיאלוג עם הדלאי למה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully