וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי זימבבואה הולכים להצביע

פרשנים מעריכים כי הבחירות, שמתקיימות היום במדינה האפריקאית, יהוו את האיום הגדול לנשיאותו של רוברט מוגאבה

אזרחי זימבובואה הולכים היום (שבת) להצביע, במה שנראה כבחירות החשובות ביותר ב-30 השנים האחרונות. פרשנים מעריכים כי בחירות אלו מהוות את האתגר הקשה ביותר לשלטונו של הנשיא רוברט מוגאבה, שעלה לשלטון לפני 28 שנים. מול מוגאבה מתמודדים שר האוצר לשעבר שערק לשורות האופוזיציה, סימבה מקוני ומנהיגה המסורתי של האופוזיציה במדינה, מורגן טצבנגיראי.

הנושא העיקרי שעומד על סדר היום בבחירות הוא המצב הכלכלי הירוד במדינה. בשנים האחרונות נרשם במדינה מחסור חמור במוצרי יסוד כגון דלק ומזון, והאינפלציה האמירה לרמות שיא של עשרות אלפי אחוזים באופוזיציה מאשימים את מדיניותו של מוגאבה, ובמיוחד את הלאמת החוות בבעלות תושבים לבנים. מוגאבה מצדו האשים ממשלות זרות בניסיון להתערב בענייני המדינה, ואמר כי המחירים בזימבבואה עלו ללא הצדקה כחלק ממזימה מערבית להדיח אותו מהשלטון. הוא אף האשים כי מפלגות האופזיציה נתמכות בידי ממשלת בריטניה.

באופוזיציה עוד טוענים כי מוגאבה וגופי הביטחון הסרים למרותו מאיימים על מתנגדיו של הנשיא בן ה-84 ומחייבים אזרחים להצביע בעדו. בארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" טענו כי לפי אחד הדיווחים שלושה חברים במפלגת האופזיציה צוו על ידי קציני מודיען להוריד שלטי בחירות, ללעוס אותם ולבלוע את הנייר.

ארצות הברית הביעה אף היא דאגה לגבי יושר והגינות הבחירות.
"אנו קוראים לממשלת זימבבואה לפעול למען בחירות הוגנות, לכבד את זכויות האדם ואת החופש של תושבי המדינה", מסר משרד החוץ האמריקאי. ארצות הברית, שהטילה סנקציות על מוגאבה וחוג מקורביו לאחר שזה נחשד בהטיית הבחירות ב-2002, לא תשלח השנה צוות לפקח על הבחירות בזימבבואה. מפקחים אירופים לא הוזמנו אף הם. לפיכך, הבחירות יתקיימו בפיקוח צוות מהאיחוד האפריקאי ונציגים מסין, אירן ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully