וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומנטום חוזר לאובמה?

לקראת הפריימריז המכריעים בפנסילבניה בעוד 3 שבועות, הודיע הסנטור רוברט קייסי, שמייצג את המדינה בסנאט, על תמיכתו באובמה

הסנטור ברק אובמה זוכה לזריקת עידוד מפתיעה לקראת הפריימריז המכריעים בפנסילבניה: הסנטור רוברט קייסי הודיע הלילה (שבת) על תמיכתו באובמה. במסיבת עיתונאים בפיטסבורג אמר קייסי כי "בשעה זו של משבר ברחבי עולם ושל פילוג בבית, ברק אובמה הוא היחיד שיכול להוביל אותנו, לרפא את האומה ולבנות אותה מחדש". קייסי, שמייצג את פנסילבניה בסנאט, נחשב כמוביל דעת קהל בקרב תומכי המפלגה הדמוקרטית במדינה. קודם להצהרתו הלילה, ניסו הן מקורביו של אובמה והן מקורביה של קלינטון לשכנע אותו לתמוך במועמדם.

במטה של אובמה מקווים כי התמיכה מצידו של קייסי תביא לעלייה בתמיכה באובמה בפנסילבניה לקראת הפריימריז במדינה ב-22 באפריל. קודם להצהרת התמיכה של קייסי, הסקרים הצביעו על יתרון של 12% לקלינטון על אובמה. מעבר לכך, מקווים יועציו של אובמה כי התמיכה של קייסי תשיב את המומנטום לאובמה, שעבר בשבועות האחרונים תקופה לא קלה בעיקר בשל הצהרותיו של מקורבו הכומר ג'רמייה רייט, לפיהן ארה"ב הביאה על עצמה את פיגועי ה-11 בספטמבר.

בתוך כך, הסנטורים הדמוקרטים פטריק ליהיי וכריס דוד, קראו להילרי קלינטון לפרוש מהמירוץ. השניים, שידועים כתומכים מובהקים של אובמה, אמרו כי "זוהי אמנם זכותה של קלינטון להישאר במירוץ, אולם נראה לנו שטובת המפלגה מחייבת אותה לאזור אומץ ולהתייצב מאחורי אובמה". לדבריהם, ""בכל יום שעובר - ג'ון מקיין (המועמד הרפובלייקני לנשיאות) זוכה לקרדיט על חשבון המפלגה הדמוקרטית"

הילרי קלינטון מצדה הבהירה כי היא אינה שוקלת כלל לפרוש בשלב זה: "יש מיליון סיבות מדוע עליי להישאר במירוץ. אני מאמינה שמירוץ תחרותי רק יחזק את המפלגה הדמוקרטית", היא הוסיפה.

במקביל, צ'לסי קלינטון, בתם של הילרי ושל ביל קלינטון, אמרה בכנס בחירות בפנסילבניה כי היא סבורה שאמה תהיה נשיאה יותר טובה מאשר אביה. מאוחר יותר, כנשאל על ההערה של בתו, אמר ביל קלינטון כי גם הוא סבור שהילרי תהיה נשיא יותר טובה ממנו. הילרי מצדה שמעה על ההערה לראשונה מהעיתונאים שליוו אותה ואמרה בתגובה כי "אני צריכה לדבר על זה עם צ'לסי לפנ שאשיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully