וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים הצליחו: הוסר הסרט נגד האיסלם

הסרט, שהציג את הקוראן כ"ספר פשיסטי שמטיף לאלימות", הוסר מהאינטרנט בעקבות איומים על עובדי האתר. "יום עצוב לחופש הביטוי"

הסרט "פיטנה" האנטי-מוסלמי הורד הלילה (שבת) מרשת האינטרנט, לאחר שמנהלי האתר בו הוצג הסרט חששו לחייהם בעקבות איומים שקיבלו. הסרט "פיטנה", שאורכו 15 דקות, מציג את הקוראן כ"ספר פשיסטי שמסית לאלימות", ועורר זעם רב בעולם המוסלמי. "בשל איומים חמורים על חיי צוות האתר, החלטנו להסיר את הסרט", אמר בכיר באתר Liveleak.com הבריטי. הבכיר הוסיף כי "זהו יום עצוב מאוד לחופש הביטוי באינטרנט, אבל שלומם של עובדינו קודמת לכל".

הסרט, שבוים על ידי חבר המפלגה השמרנית ההולנדית חריט ווילדרס, פותח בתצלום הקריקטורה של הנביא מוחמד שצוירה על ידי קריקטוריסט דני ועוררה גל של מחאות בקרב מדינות ערב בשנת 2006. לאחר מכן מציג הסרט תמונות של אסון התאומים. כמו כן, נראים בסרט זירות שונות של פיגועי טרור איסלמי שהתרחשו ברחבי העולם, מנהיגים איסלמים מטיפים לאלימות ועוד. בסוף הסרט נראות הכתוביות המסכמות: "הממשלות דורשות שנכבד את האיסלם, אבל לאיסלם אין שום כבוד אלינו -כעת צריך להביס את האידיאולוגיה האיסלמית".

הסרט עורר תגובות נעזמות וברחבי העולם המוסלמי נרשמו שורה של הפגנות נגד יוצר הסרט. במערב חששו כי הסרט יעורר תגובה דומה לזו שעוררה פרסום הקריקטורה נגד הנביא מוחמד, והדוברים הרשמיים מיהרו להסתייג מהסרט. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה בחריפות את את התכנים שהוצגו בסרט. "אין שום הצדקה להסתה ולשנאה שכזאת" אמר באן. לדבריו, "הסרט עושה שימוש לרעה בחופש הביטוי". יוצר הסרט,חריט ווילדרס, אמר בתגובה כי "זה נורא לדעת כי איומים באלימות פוגעים בחופש הביטוי". בהתייחסו לזעם שעורר הסרט, אמר וולידרס כי "מי שאחראי לאלימות של המוסלמים הם המוסלמים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully