וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי בלונדון: "ביחד ננצח את הטרור"

נשיא צרפת ואשתו הדוגמנית קרלה ברוני הגיעו לביקור בבריטניה. סרקוזי אמר כי צרפת תשלח כוחות נוספים לאפגניסטן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

נשיא צרפת , ניקולא סרקוזי ואשתו קרלה ברוני הגיעו היום (רביעי) לביקור מדיני בלונדון. סרקוזי מקווה כי ביקורו ישפר את שיתוף הפעולה בין צרפת לבריטניה בנושאי הגירה בלתי חוקית, ביטחון וכלכלה. את פניהם של סרקוזי ואשתו קיבלו בשדה התעופה "הית'רו" הנסיך צ'רלס ואשתו קמילה.הזוג יתארח הלילה בארמון ווינדזור. זהו הביקור המדיני הראשון של נשיא צרפת בבריטניה מאז ביקור של ז'אק שיראק ב-1996.

בנאום שנשא בפני הפרלמנט הבריטי, התחייב סרקוזי לשלוח כוחות נוספים לאפגניסטן על מנת להילחם בטליבן וקרא להקמת "אחווה פרנקו-בריטית" חדשה. ארצות ברית ובריטניה חזרו וקראו לבנות בריתן בנאט"ו לתגבר את הכוחות באפגניסטן על רקע מה שנראה כהתחזקות הטליבן.

"איננו יכולים להרשות את חזרתם של כוחות הטליבן ואל קאעדה לקאבול, לא משנה מה המחיר. אנחנו חייבים לנצח", אמר סרקוזי לקול מחיאות הכפיים של חברי הפרלמנט. "ביחד, שתי המדינות שלנו נחושות בדעתן לעמוד לצד בנות בריתנו באפגניסטן. אני לא מפחד לומר זאת...צרפת הציעה לבנות בריתה הטראנס אטלנטיות אסטרטגיה גלובלית שתאפשר לתושבי ולממשלת אפגניסטן לבנות עתיד טוב יותר, עתיד של שלום ופיתוח. אם ההצעות יתקבלו, צרפת תחזק את נוכחותה הצבאית באפגניסטן".

סרקוזי המשיך והתייחס בדבריו ליחסי צרפת-בריטניה. "יחדיו אנו בהכרח חזקים יותר מאשר כל אחד לבד. זהו המסר הפוליטי שאני נושא עמי היום", אמר סרקוזי לפרלמנט. גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, אמר כי עידן חדש נפתח בעבור שתי המדינות, שחתמו עוד ב-1904 על "הסכמה הידידותית" ("entente cordiale"), במסגרתה צרפת ובריטניה ישתפו פעולה בנושא רפורמה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully